پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی فرودگاه جهرم

رئیس فرودگاه جهرم گفت: ساخت ترمینال مسافری این فرودگاه به مساحت یک‌هزار و پانصد مترمربع، در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد جلیلی جهرمی رئیس فرودگاه جهرم با اشاره به اینکه این ترمینال عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز شد تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، بیان کرد: مهمترین برنامه این فرودگاه در امسال توسعه زیر ساخت‌های ایمنی، عملیاتی و عمرانی فرودگاه است.

وی تصریح کرد: با جلب مشارکت‌های برون سازمانی در اجرای طرح‌های مختلف به حدود ۶.۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه‌های فرودگاه رسیده ایم که از جمله این طرح‌ها می‌توان به انجام تسطیح و زیرسازی لندساید به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، زیرسازی و آسفالت محوطه مقابل ترمینال مسافری به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع، ساخت بستر ارتباط فیبرنوری میان فرودگاه و مرکز مخابرات شهرستان، بهسازی فضای سبز، پاکسازی و جمع آوری زباله‌ها و انتقال ضایعات به فرودگاه شیراز و بهسازی بلوار ورودی فرودگاه اشاره کرد.

جلیلی افزود: یکی از اقدامات مهم انجام شده در فرودگاه جهرم با اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تملک ۶۰ هکتار دیگر از اراضی فرودگاه بوده و فنس‌کشی دیوار اطراف فرودگاه به طول ۳ هزار مترمربع با مطالعات بهسازی و توسعه عوامل پروازی به ارزش یک میلیارد و یکصد میلیون ریال محقق شده است.

رئیس فرودگاه جهرم با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه موقت خودرو‌های آتش نشانی، ساخت شبکه فناوری اطلاعات فرودگاه، خرید دو دستگاه دیزل ژنراتور برق اضطراری و بهسازی محوطه ورودی فرودگاه، از دیگر اقدامات انجام‌شده در ماه‌های اخیر برای توسعه فرودگاه جهرم بوده است.

وی اظهار کرد: طرح بهبود زیرساخت‌های عملیاتی و ایمنی فرودگاه جهرم در قالب اقداماتی از جمله تجهیز خودرو‌های آتش‌نشانی به وسایل ارتباطی، نصب بادنمای سطوح پروازی، راه‌اندازی آژیر خطر و فرکانس اضطراری برج مراقبت و بهسازی سایت‌های کمک ناوبری انجام شده است.

فرودگاه جهرم در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد که وسعت این فرودگاه ۱۲۴ هکتار است و براساس توافق‌های انجام شده، ۸۰ هکتار دیگر به فرودگاه اضافه می‌شود، زیرا این فرودگاه پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله در پرواز، سال ۱۳۹۶ با دو پرواز رفت و برگشت در هفته به تهران دوباره فعال شد.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

فرودگاه جهرم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار