امیر دریادار خانزادی در نشست خبری:

نیروهای مسلح از منافع ملت دفاع می کنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیرو‌های مسلح در جایی که امنیت کشور به خطر بیفتد، در آنجا وارد شده و از منافع ملت دفاع می‌کنند.

نیروهای مسلح از منافع ملت دفاع می کنند به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز دوشنبه ٩ اردیبهشت در نشست خبری برای تشریح دستاورد‌های سفرش به چین ضمن گرامیداشت روز خلیج فارس، اظهار کرد: برای ما ایرانیان خلیج فارس بخشی از هویت ملی است.
 
وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح در جایی که امنیت کشور به خطر بیفتد، در آنجا وارد شده و از منافع ملت دفاع می‌کنند. مقام معظم رهبری تدابیری مختلفی را درباره نیروی دریایی اندیشیده اند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما به دعوت چین در هفتادمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین در این کشور حضور یافتیم و ابتدا دیداری با فرمانده نیروی دریایی چین داشتیم؛ در این دیدار، ایشان پیشینه‌ای از روابط دو کشور را بیان و از حضور فرمانده نیروی دریایی ایران در این مراسم تشکر کرد.

وی افزود: از میان ۲۰۴ کشور دنیا، بیش از ۶۰ نیروی دریایی مطرح داریم که حضور این ۶۱ کشور در اجلاس چین نشان‌دهنده اهمیت این اجلاس بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ورود ما به چین با دیدار با فرمانده نیروی دریایی این کشور همزمان شد و ما هم گفتگو‌های خوبی در حوزه‌های مختلف با فرمانده نیروی دریایی ارتش این کشور داشتیم.

امیر خانزادی افزود: ۶۱ هیئت در این اجلاس حضور داشتند و ۳۶ کشور در سطح فرمانده نیروی دریایی در این اجلاس حاضر بودند. ۱۱ کشور نیز علاوه بر فرماندهان، ناوگان‌های خود را نیز برای شرکت در رژه دریایی به کشور چین اعزام کردند.

امیر خانزادی اذعان کرد: محور اصلی سخنرانی ما در اجلاس هفتادمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی جمهوری خلق چین، تعامل کشور‌ها برای حفظ امنیت آب‌ها بود. مشارکت، تعامل، ظرفیت‌سازی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و همکاری‌های گسترده و همچنین بیان کارکرد‌های مخرب قدرت‌های استکباری در دریاها، از جمله محور‌های سخنرانی من به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس بود.

وی ادامه داد: در این سخنرانی اعلام کردیم که کشور‌های صاحب تمدن بزرگ دریایی از جمله ایران و چین، در حال خیزش به سمت دریا‌ها هستند و معنای این امر آن است که سامانه قدرت دریایی باید فضای بزرگی را برای این تمدن‌ها باز کنند.

امیر خانزادی اظهار کرد: ما در این اجلاس با ۱۰ فرمانده نیروی دریایی به صورت کاملا محرمانه دیدار کردیم. یکی از محور‌های این دیدارها، برگزاری مسابقات غواصی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران بود. مسابقات غواصی عمق تا دو ماه دیگر در آب‌های جنوب کشورمان برگزار می‌شود و نیرو‌های دریایی روسیه و چین قطعا در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین بازدید‌هایی از ظرفیت‌های نیروی دریایی چین داشتیم و ان‌شاالله این ظرفیت‌ها قابلیت اشتراک گذاری را دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما به واسطه رفتار مجموع کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، احساس عزت و غرور کردیم. نیروی دریایی ارتش امروز نیرویی توانمند و جوان، کاملا تحصیلکرده در داخل کشور و دارای تجهیزات بومی است و جوانان مستعد نیروی دریایی ارتش، بسیار باهوش و قابل اعتماد هستند.

امیر خانزادی اذعان کرد: زمانی‌که ما در دومین اجلاس فرماندهان کشور‌های حاشیه اقیانوس هند شرکت کردیم، سخنرانان مواضع متعددی داشتند، اما هر قدر این اجلاس پیش رفت این مواضع منسجم‌تر شد و قطعا موضوع آموزش در ایجاد فهم مشترک در دریا‌ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: نیرو‌های دریایی ایتالیا، هند، چین و پاکستان تا امروز برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دعوتنامه آموزشی فرستادند و در حال حاضر تعدادی از افسران ما در این کشور‌ها مشغول تحصیل هستند و به طور متقابل هم دانشجویان خارجی این چند کشور، در ایران به تحصیل می‌پردازند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد:  ما در سال ۹۸ یک رزمایش دریایی مشترک با ناوگان دریایی روسیه در آب‌های جنوب کشورمان برگزار خواهیم کرد. همچنین، امسال نیز مانند سال های گذشته اعزام ناوگروه‌ها به آب های بین المللی ادامه خواهد داشت.

امیر خانزادی عنوان کرد: ما به عنوان یک کشور مستقل و آزاد در جهان قطعا برای فروش نفت با کشور‌های مطالبه کننده نفت ایران رابطه خواهیم داشت. دریا‌های آزاد جهان متعلق به همه کشور‌های دنیاست و همه می‌توانند به صورت صلح‌آمیز از این دریا‌ها استفاده کنند. نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی ایران بخشی از سرزمین ما محسوب می‌شوند و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعا از این نفتکش‌ها دفاع خواهد کرد.

وی افزود: اسکورت کشتی‌های تجاری ایران را با قدرت بیشتر از قبل ادامه می‌دهیم.

امیر خانزادی در پایان گفت: ناوشکن دنا برای به آب اندازی در جنوب و ناوشکن دماوند در شمال آماده تحویل به یگان‌های بهره‌بردار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار