کانادا هم درگیر بحران سیل شد/ بالا آمدن یک و نیم متری سطح آب در برخی مناطق + تصاویر

در پی وقوع سیل در کانادا در چند ایالت این کشور وضع فوق‌العاده اعلام شد و مردم از این مناطق تخلیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی وقوع سیل در کانادا، بیش از شش هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده در غرب مونترال از شنبه شب تا روز یکشنبه به وقت محلی به مناطق امن تخلیه شدند. سطح آب در شرق کانادا به اندازه‌ای بالا آمده که رکورد مربوط به سال ۲۰۱۷ را شکسته است.

شنبه شب بر اثر وقوع سیل، سطح آب دریاچه "دو مونتانی Deux-Montagnes" بالا آمد و موجب شکسته شدن سدی شد که از شهر "سنت مارت" محافظت می‌کرد.

کانادا درگیر سیل شد/ بالا آمدن یک و نیم متری سطح آب در برخی مناطق

به گفته مقامات پلیس، شکسته شدن این سد که در حدود ۱۰ کیلومتری شهر مونترال قرار گرفته است، موجب بالا آمدن فوری سطح آب شد. سطح آب در بسیاری از محله‌های این شهر تا یک و نیم متر هم بالا آمد، اما این حادثه قربانی نداشت.

سخنگوی بخش امنیت ایالت کبک اعلام کرد صد‌ها نیروی پلیس، نظامی و آتش نشان از شنبه شب تا بامداد یکشنبه حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر را از خانه‌های خود تخلیه کردند و مابقی ساکنان نیز روز یکشنبه به مناطق امن تخلیه شدند. در مجموع بیش از یک سوم ساکنان این شهر مجبور شدند خانه‌های خود را تخلیه کنند. دو مرکز اسکان برای سیل زدگان در نظر گرفته شده است. در پی تخلیه‌های صورت گرفته، مقامات کبک آمار جدیدی را ارائه کردند. از دو هفته پیش تا کنون نزدیک به ۸ هزار نفر در کبک از خانه‌های خود به مناطق امن تخلیه شده اند و حدود شش هزار خانه مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده است.

کانادا درگیر سیل شد/ بالا آمدن یک و نیم متری سطح آب در برخی مناطق

آمار اعلام شده تا کنون بالاتر از آماری است که در سال ۲۰۱۷ در خصوص بالا آمدن فاجعه‌بار سطح آب‌ها ارائه شد. آمار کنونی از نیم قرن پیش تا کنون بی‌سابقه بوده است. تنها در ایالت کبک، ۴ هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده به اماکن امن منتقل شده‌اند و سیلاب پنج هزار و ۴۰۰ خانه مسکونی را نیز فرا گرفته است. به منظور کمک رسانی برای تخلیه ساکنان، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نیروی نظامی در ایالت‌های اونتاریو، کبک و نووو برونسویک مستقر شده‌اند.

بالا آمدن سطح آب در این سه ایالت کانادا که به گفته مقامات این کشور قرار است در روز‌های آینده به بالاترین سطح خود برسد، در شهر اتاوا، پایتخت فدرال کانادا و مونترال، بزرگترین شهر ایالت کبک تا پایان هفته وضع اضطراری اعلام شد.

کانادا درگیر سیل شد/ بالا آمدن یک و نیم متری سطح آب در برخی مناطق

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که روز شنبه بار دیگر به مناطق سیل زده در نزدیکی اتاوا رفته بود، اعلام کرد این سیل‌های پی در پی دولت کانادا را به تشدید مبارزه با تغییرات اقلیمی مجبور می‌کند. وی در کنفرانسی خبری با شینزو آبه همتای ژاپنی خود اعلام کرد: "بالا آمدن سطح آب ضرورت مبارزه با تغییرات آب و هوایی را برای ما خاطرنشان می‌کند تا خود را با این تغییرات وفق دهیم و بتوانیم از شدت تأثیر رویداد‌های اقلیمی بکاهیم".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
گفتنددنیاگرم شده وازطرف دیگریخ های قطب شمال داردذوب میشودلذابایدسطح آبهای جهان بالابیادوبارندگیهای شدیدی رابعدازاین خواهیم دید.
Canada
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب سیلاب مرتب و تمیزی دارند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سیل بندشونم خارجیه مثل لباساشون
آخرین اخبار