تیر تیراندازان به هدف نخورد / بازگشت کاروان اعزامی از چین تنها با یک سهمیه

تیم ملی تیراندازی کشورمان تنها با کسب یک سهمیه المپیک به کار خود در مسابقات جهانی چین پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم ملی تیراندازی کشورمان یکی از امید‌های کسب سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که مسئولان وزارت ورزش حساب ویژه‌ای روی کسب سهمیه در این رشته ورزشی باز کرده اند.

مدیران فدراسیون سرخوش از کسب تنها  یک سهمیه

تیر تیراندازان به هدف نخورد / کسب تنها یک سهمیه نتیجه کاروان اعزامی به چین

تیم ملی تیراندازی کشورمان در نخستین گام از مسابقات انتخابی المپیک و کسب سهمیه در مسابقات جهانی چین رقابت خود را در رشته‌های تفنگ و تپانچه آغاز کرد و تنها موفق شد با کسب رتبه پنجمی نجمه خدمتی یک سهمیه‌ی حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند که این نتیجه عملکرد قابل قبولی محسوب نمی‌شود، اما مدیران فدراسیون تیراندازی سرخوش از کسب این سهمیه، ناکامی در این رقابت‌ها را به فراموشی سپرده اند.

کسب تنها سهمیه تیم ملی تیراندازی ایران در مسابقات چین از یک جهت برای بعضی از مدیران ورزشی شیرین بود، زیرا این سهمیه اولین سهمیه کاروان ایران در راه المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شد و دیگر دلیل مهم این بود که این سهمیه توسط یک بانو کسب شد که موجی از تبریک‌ها را توسط مسئولان و مدیران ورزشی متوجه این سهمیه می‌کرد.

فشنگ همچنان دور از دسترس

تیر تیراندازان به هدف نخورد / کسب تنها یک سهمیه نتیجه کاروان اعزامی به چین

اما بعضی از مدیران و کارشناسان در فدراسیون تیراندازی بر این عقیده هستند که کسب این سهمیه می‌تواند، یک توفیق مهم و بزرگ باشد، زیرا فدراسیون تیراندازی هنوز از پس تامین فشنگ مورد نیاز ورزشکاران این رشته برنمی آید، فدراسیون برای تامین فشنگ ورزشکاران با مشکلاتی مواجه است و فشنگ‌های ساخت داخل نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. حال می‌توان گفت فدراسیونی که از پس تامین امکانات اولیه مورد نیاز ورزشکارانش برنمی آید باید به کسب تنها سهمیه اش دلخوش باشد و برای سهمیه‌ای که به سختی به دست آورده است فخر بفروشد.

فدراسیون چشم انتظار حامی مالی

تیر تیراندازان به هدف نخورد / کسب تنها یک سهمیه نتیجه کاروان اعزامی به چین
فدراسیون تیراندازی علاوه بر مشکل کمبود فشنگ از مشکلی جدی و حادتر نیز رنج می‌برد که نبود حامی مالی نام دارد. مشکلی که علاوه بر این فدراسیون گریبان گیر دیگر فدراسیون‌ها نیز شده است. بدون شک این فدراسیون برای حضوری موفق در عرصه‌های بین المللی نیاز به جذب یک حامی مالی دارد که این امر در حال حاضر برای فدراسیون نشین‌ها میسر نیست و مدیران و ورزشکاران در این رشته ورزشی همچنان باید چشم انتظار کمک‌های قطره چکانی در وزارت ورزش باشند.

حاشیه‌های فدراسیون تیراندازی



فدراسیون تیراندازی قبل از اعزام به مسابقات جهانی چین خواسته یا ناخواسته وارد حاشیه‌هایی هم شد که شاید در روند کسب سهمیه این فدراسیون تاثیر گذار بوده است؛ که از جمله این حاشیه‌ها اعزام نکردن چند ملی پوش به مسابقات چین و اضافه شدن نام پسر رئیس فدراسیون به لیست یکی از مسابقات است.

عدم اعزام چند ملی پوش به مسابقات چین

تیر تیراندازان به هدف نخورد / کسب تنها یک سهمیه نتیجه کاروان اعزامی به چین

اعزام نشدن چند نفر از ملی پوشان به مسابقات چین خبری بود که موجی از انتقاد را روانه فدراسیون تیراندازی کرد، اما بعد‌ها علت اصلی آن مشخص شد. یکی از نزدیکان به فدراسیون علت را دستور وزارت ورزش مبنی بر حذف اعزام‌های پر هزینه دانست و افزود: اعزام این چند نفر هزینه بر بوده است و فدراسیون توان پرداخت هزینه اعزام آن‌ها را نداشته است. حال سوال این است که با توجه به ثبت نام شدن چند ملی پوش اعزام نشده به مسابقات چین و بازگردانده نشدن این هزینه از سوی مسئولان برگزار کننده مسابقات در چین آیا عدم اعزام این ملی پوشان، برای وزارت ورزش و فدراسیون هزینه بر نبوده است؟

اعزام پسر رئیس فدراسیون به عنوان ملی پوش



دومین حاشیه‌ای که قبل از اعزام ملی پوشان به مسابقات چین نقل محافل خبری شد، اعزام پسر رئیس فدراسیون به عنوان یکی از اعضای تیم ملی تیراندازی به مسابقات قطربود که با واکنش دادگر رئیس فدراسیون همراه بود، زیرا علی دادگر معتقد بود که فرزندش با توجه به رکورد‌هایی که از خود به جا گذاشته است و با صلاحدید کادر فنی به لیست نفرات اعزامی به مسابقات قطر اضافه شده است. فرزند رئیس فدراسیون تیراندازی به عنوان یکی از اعضای تیم ملی تیر اندازی با اهداف پروازی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است کاروان تیراندازی کشورمان روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۴:۴۵ صبح از مسیر پکن – تهران در محل فرودگاه امام خمینی (ره) به میهن اسلامی باز می‌گردند.


بیشتر بخوانید: دادگر: فرزندم عضوی از تیم ملی است / معترضان رکوردهایش را ببینند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار