آزمون: اگر خدا بخواهد به رئال مادرید هم گل می‌زنم/ آرزوی رونالدو هم بازی در لیگ قهرمانان اروپا است/ خاطره گل هایم را برای فرزندانم تعریف می‌کنم

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار آزمون، مهاجم تیم زنیت سن پترزبورگ و آقای گل لیگ روسیه درباره روند خوبش در این تیم بیان کرد: وقتی گل می‌زنید مزد زحماتتان را می‌گیرید و بهترین حس در فوتبال این است که بتوانی خیلی چیز‌ها را درباره نقاط ضعف و قوت را در تیم خود یاد بگیری.

آزمون: اگر خدا بخواهد به رئال مادرید هم گل می زنم/ آرزوی کریس رونالدو هم بازی در لیگ قهرمانان اروپا است/ خاطره گل هایم را برای فرزندانم تعریف می کنم

سرمربی زنیت از من می‌خواهد گل بزنم و پاس گل بدهم

او درباره افزایش کیفیت عمکردش نسبت به زمان حضور در روبین کازان گفت: تیم‌ها با هم تفاوت دارند. با توجه به فوتبال تهاجمی تیم زنیت عملکرد مهاجمان این تیم بیشتر به چشم می‌آید. سرگئی سماک (سرمربی زنیت) نه تنها به من بلکه به کل تیم حتی دروازه‌بانمان هم کمک می‌کند و آنچه از ما می‌خواهد گلزنی و ارسال پاس گل است. او این مسائل را به ما نشان می‌دهد و تیممان هم هجومی بازی می‌کند که این نقطه قوت زنیت است.

دروغ‌هایی که درباره من می‌نویسند اذیتم می‌کند

آزمون درباره پیشنهاداتش از لیگ‌های مختلف فوتبال اروپا تصریح کرد: برای یک بازیکن خیلی سخت است که همه درباره او حرف بزنند. خیلی‌ها می‌گویند سردار از انگلیس و اسپانیا پیشنهاد دارد و آنچه بین من و باشگاه‌هایی که پیشنهاد می‌دادند گذشت به بحث حریم خصوصی ام مربوط می‌شود و فکر نمی‌کنم کسی متوجه آن شده باشد. با این وجود آنچه به دروغ درباره پیشنهاداتم می‌نویسند بحثش جدا است و من را اذیت می‌کند. درست نیست به حریم شخصی ام وارد شوند.

جایزه بهترین بازیکن ماه مارس برای کل تیم است

او درباره انتخابش به عنوان برترین بازیکن ماه مارس تیم زنیت گفت: از مهاجم تا دروازه‌بان زنیت و حتی نفرات ذخیره به من کمک می‌کنند و همین امر سبب شد بهترین بازیکن ماه مارس تیم شوم. این جایزه نه تنها برای من بلکه برای کل تیم زنیت است.

آرزوی کریس رونالدو هم بازی در لیگ قهرمانان اروپا است

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره حضورش در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: این رقابت‌ها بهترین بازی‌های باشگاهی دنیا است و آرزوی هر بازیکنی حتی کریس رونالدو این است که در آن بازی کند. او وقتی برنده یک بازی در لیگ قهرمانان می‌شود خیلی خوشحال است چرا که این رقابت‌ها سطح بالایی دارد و تمام مردم بازی هایش را نگاه می‌کنند. امیدوارم بار دیگر در لیگ قهرمانان بازی کرده و خودم را نشان بدهم.

او درباره حسی که از بازی کردن زیر نظر قربان بردیف در دوران جوانی داشته، گفت: احساس خیلی خوبی بود، اما وقتی زیر نظر قربان بازی می‌کردم با هر گلی که در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان به ثمر می‌رساندم نباید مغرور می‌شدم چرا که در صورت مغرور شدن نمی‌توانستم مسیر رو به رشدم را ادامه بدهم و ۱۰۰ درصد افت می‌کردم. اگر گل می‌زدم یک روز خوشحال بودم و فردای آن روز گل من به خاطرات می‌پیوست.

هیچ وقت نگفتم دنیا زیر پایم است و از همه سرتر هستم

آزمون درباره اینکه پس از گلزنی به تیم‌های بزرگ به نظر می‌رسد می‌خواهی دنیا را زیر پایت بگذاری، بیان کرد: هیچ وقت چنین کاری نکردم. در فوتبال یک روز می‌توانی به بهترین تیم و یک روز به بدترین تیم گل بزنی. مهم این است که با گلزنی مزد زحماتی که در تمرینات کشیده ام را می‌گیرم. اینگونه نیست که بگویم دنیا زیر پایم بوده و از همه سرتر هستم.

خاطره گل هایم در لیگ قهرمانان را برای فرزندانم تعریف می‌کنم

مهاجم تیم زنیت درباره اینکه آیا گلزنی در لیگ قهرمانان برایش لذت بخش‌تر است یا لیگ روسیه، پاسخ داد: بی شک گل‌هایی که در لیگ قهرمانان می‌زنم برای من با احساس‌تر است و جز خاطرات خوب فوتبالی ام می‌شود که می‌توانم بعد‌ها برای فرزندانم تعریف کنم.

اگر خدا بخواهد به رئال مادرید هم گل می‌زنم

آزمون درباره اینکه آیا دوست دارد مقابل سرخیو راموس بازی کند و به رئال مادرید گل بزند، گفت: من تمام تلاشم را می‌کنم و هر چه خدا بخواهد همان می‌شود.

هر چه تیم قوی‌تر باشد بازیکن بیشتر سعی می‌کند خودش را نشان بدهد

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه از بازی مقابل کدام تیم و مدافع جهان می‌ترسد، بیان کرد: به نظرم هر چه تیم قوی‌تر باشد بازیکن خود به خود سعی می‌کند نه تنها به تیم حریف بلکه به کل دنیا خودش را نشان بدهد.

فحاشی به خانواده یک بازیکن بد است

آزمون درباره اهانت برخی هواداران در فوتبال ایران به خودش اظهار داشت: ما ۲ نوع هوادار داریم. یک نوع که قدرت را می‌دانند و نوع دیگری که قدرت را نمی‌دانند. من فوتبالیست باید این را درک کنم که روزی از من انتقاد می‌شود. با این سن (۲۴ سال) جزء پنج گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران هستم و همه چیز را با آمارم می‌توانم نشان بدهم، اما وقتی به خانواده یک فوتبالیست فحاشی می‌کنند بدون اینکه بدانند در آن خانواده چه هست و چه نیست بد است. بیایند رو در رو این کار را انجام داده و بگویند سردار فلان تا همه چیز تمام شود.

آزمون: دروغ هایی که درباره من می نویسند اذیتم می کند/ آرزوی کریس رونالدو هم بازی در لیگ قهرمانان اروپا است/ خاطره گل هایم را برای فرزندانم تعریف می کنم

تنها هواداران تیمی که پدرم از سرمربی اش انتقاد کرده بود به من فحاشی کردند

او افزود: با این وجود برخی افراد می‌آیند در اینستاگرام فحاشی می‌کنند. من هم همه چیز را می‌دانم و می‌گویم چه اتفاق‌هایی سبب شد اینگونه به من توهین شود. البته فقط هواداران یک تیم به من فحاشی کردند و من هم این موضوع را درک می‌کنم. پدر من از سرمربی آن تیم انتقاد کرده و دلیل انتقاد او هم این بود که من تنها پسرش هستم و هیچ پدری دوست ندارد پسرش الکی مورد انتقاد قرار بگیرد.

هر پدری اگر از پسرش الکی انتقاد شود واکنش نشان می‌دهد

آزمون تصریح کرد: اگر یک بار دیگر هم چنین انتقادی نسبت به من شود پدرم واکنش نشان می‌دهد. نه تنها پدر من بلکه یک پدر را نشان بدهید که دوست داشته باشد از پسرش الکی انتقاد شود. دست پدرم درد نکند که پشت سر من ایستاد تا من بتوانم در جام ملت‌های آسیا خودم را نشان بدهم.

در جام جهانی ۲۴ ساعت هم بازی می‌کردم نمی‌توانستم گل بزنم چراکه یکی از بهترین مدافعان جام بودم

او ادامه داد: هرچند در جام جهانی اگر در یک دیدار ۲۴ ساعت هم بازی می‌کردم گل نمی‌زدم چراکه تیممان خیلی دفاعی بازی می‌کرد و من هم مجبور بودم در کار‌های دفاعی شرکت کنم. در جام جهانی تنها بودن و حتی می‌توانم بگویم جزء بهترین مدافعان جام بودم!

اگر بخواهم پشت سر این و آن فحش بدهم مرد نیستم

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره استفاده نادرست از اینستاگرام در کشورمان گفت: اینستاگرام در ایران بدجا افتاده و مرا خیلی اذیت می‌کند که نمی‌دانیم چگونه از اینستاگرام استفاده کنیم. وقتی هواداران فحش می‌دهند یا خوبی ات را می‌گویند درک می‌کنم، اما من یک چیز را همیشه می‌گویم. اینکه مردانه به دنیا آمده ام و مردانه هم باید زندگی کنم. اگر بخواهم پشت سر این و آن فحش بدهم مرد نیستم.

هرکس به مادر، پدر، خواهر و خاله ام فحاشی کند جلویش می‌ایستم

او افزود: من الکی به دنیا نیامده ام و باید بدانم در این دنیا برای خودم و خانواده ام چه کار کرده ام. با این وجود هرکس به مادر، پدر، خواهر و خاله ام فحاشی کند جلویش می‌ایستم. اگر کسی الکی انتقاد کند خودم را نمی‌بازم. اگر حال خانواده ام بد باشد هیچ حرفی نمی‌توانم بزنم، اما نه تنها من بلکه تمام بازیکنان اگر حال خانواده شان خوب باشد به هیچکس باج نمی‌دهند.

مسی نه من زلاتان ایران هستم

آزمون درباره اینکه در ایران به مسی ایرانی معروف شده است، گفت: مسی نه من زلاتان ایران هستم.

امسال برای من خیلی سخت بود

او درباره اینکه چگونه بدن خود را در سال پرفشاری که در آن جام جهانی، جام ملت‌های آسیا، لیگ روسیه و لیگ اروپا برگزار شد آماده نگه داشته است، بیان کرد: امسال واقعا برای من سال سختی بود. وقتی بازیکنی برای یک نیم فصل بازی می‌کند به ریکاوری خیلی خوبی نیاز دارد و باید دوباره تجید قوا کند. او باید به سختی کار کند تا در نیم فصل دوم بازی کند، اما برای من اینگونه نبود. پس از اتمام نیم فصل اول لیگ روسیه جام ملت‌های آسیا شروع شد و پس از اینکه چند روز استراحت کردم دوباره لیگ روسیه و بازی‌های مراحل حذفی لیگ اروپا شروع شد.

قهرمانی زنیت تنها چیزی است که در ذهن دارم

آزمون درباره افزایش انگیزه اش پس از حضور در زنیت گفت: ۱۰۰ درصد ابتدای حضور در تیم جدید عطشتان برای بازی بالا می‌آید چراکه بازیکن می‌خواهد خودش را به تیم و مردم نشان دهد. می‌خواهی اثبات کنی که به درد آن هزینه می‌خوری. در فوتبال باید حرفه‌ای فکر کنیم و من دوست دارم فوتبال بازی کنم. قهرمانی زنیت تنها چیزی است که در ذهن دارم.

برای جام جهانی با تیم‌های درجه ۲ آسیایی بازی دوستانه انجام دادیم

مهاجم تین ملی فوتبال کشورمان درباره عملکرد خوب ایران در جام جهانی و تقابل با تیم‌های اسپانیا و پرتغال گفت: برای جام جهانی بازی‌های دوستانه خیلی کم و ضعیفی داشتیم. مثلا با تیم‌های درجه ۲ آسیا بازی می‌کردیم، اما وقتی به جام جهانی می‌روید باید بازی‌های تدارکاتی قوی برگزار کنید تا مثل ژاپن و کره جنوبی اعتماد به نفستان زیاد شود.

یکی از دلایل صعود نکردمان در جام جهانی برگزار نشدن اردو‌ها و بازی‌های دوستانه خوب بود

او افزود: به خاطر مشکلات مالی و تحریم‌ها این اتفاق برای ایران نیفتاد و ما اردو‌های خوبی پشت سر نگذاشتیم. با این وجود می‌توانستیم درک کنیم که این تورنمنت یکی از سخت‌ترین رقابت‌های عمرمان است و یکی از دلایل صعود نکردن و نتیجه نگرفتمان برگزار نکردن اردو‌ها و بازی‌های دوستانه خوب بود.

تمام ایران به جز یک تیم از رفتن کی روش ناراحت هستند

مهاجم تیم زنیت سن پترزبورگ درباره ناراحتی اش از خداحافظی کارلوس کی روش با تیم ملی فوتبال ایران گفت: ۱۰۰ درصد از رفتن کی‌روش ناراحت هستم چراکه او نسل جوانی را در تیم ملی ایجاد کرد که در این جوان گرایی بازیکنانی مانند من، علیرضا جهانبخش، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی و خیلی‌های دیگر به تیم ملی آمدند. کی روش خدمت بزرگی برای تیم ملی ایران انجام داد، اما مربیان قبلی اینگونه نبودند. امیدوارم کی‌روش در کلمبیا عملکرد خوبی داشته باشد. تمام مردم ایران همیشه او را دوست دارند و از رفتن کی روش ناراحت هستند جز یک تیم.

آزمون: دروغ هایی که درباره من می نویسند اذیتم می کند/ آرزوی کریس رونالدو هم بازی در لیگ قهرمانان اروپا است/ خاطره گل هایم را برای فرزندانم تعریف می کنم

مردم ترکمن صحرا همیشه پشت من بوده اند و وظیفه داشتم به آن‌ها کمک کنم

آزمون درباره کمک خود به سیل زدگان ایران بیان کرد: فردای روزی که به ایران رفتم سیل آمد. خیلی از هموطنانمان خانه‌های‌شان را از دست دادند و خیلی‌ها در این سیل جان و زندگی‌شان را باختند. وضعیت خیلی بد بود و به همین دلیل وظیفه داشتم به مردم ایران به خصوص ترکمن صحرا کمک کنم چراکه آن‌ها همیشه پشت من بودند. همه کار برایشان انجام می‌دهم. ترکمن صحرا همیشه در قلب من است و همیشه پشت سر مردمش هستم. حتی ۲ روز نتوانستم تمرین کنم.

گل اولم در بازی با کریلیا را به مردم گلستان و گل دوم را به فردی که در زندگی ام است تقدیم می‌کنم

سردار درباره گل‌هایی که در بازی با کریلیا سووتوف به ثمر رساند، گفت: خیلی دوست داشتم برای زنیت گل بزنم و گل اولم را به مردم گلستان کردم و گل دوم را هم به فردی که در زندگی شخصی ام است تقدیم کردم. هدف اصلی من فوتبال است و باید خوب کار کنم تا نان حلال به خانه ام ببرم.

قدر عای دایی را ندانستند و مطمئن باشید برای من هم کاری انجام نمی‌دهند

آزمون درباره علی دایی هم گفت: او بهترین گلزن دنیا است و هیچ کس نتوانسته رکورد علی دایی را بزند، اما با این وجود آنچنان که باید قدر دایی را ندانستند و کاری برای او نشده است که این موضوع ناراحت کننده است. سطح او خیلی بالا بوده است و اگر برای دایی کاری نکردند مطمئن باشید برای من هم نمی‌کنند. در فوتبال ایران الگوی من علی دایی و در خارج از کشور زلاتان ایبراهیموویچ بوده است. جنگیدن و روحیه شکست ناپذیری دایی همیشه برای من فوق العاده بوده است.

۱۰۹ گل ملی نعمتی است که خداوند به علی دایی اهدا کرده است

او درباره اینکه آیا می‌تواند رکورد گلزنی علی دایی در تیم ملی ایران را بشکند یا خیر، گفت: دایی خیلی گل زده است و ۱۰۹ گل بسیار زیاد بوده که البته حقش است. او زحمات و سختی زیادی کشیده و خداوند هم به دایی این نعمت را اهدا کرده است.

امیدوارم لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان شود

آزمون درباره اینکه در لیگ قهرمانان اروپا طرفدار چه تیمی است، گفت: من لیورپول را دوست دارم و امیدوارم در این رقابت‌ها قهرمان شود.


بیشتر بخوانید: سردار آزمون، صدرنشین جدول گلزنان لیگ روسیه شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار