اولین گردهمایی محققین معین جهاد کشاورزی استان مرکزی

اولین گردهمایی محققین جهاد کشاورزی معین استان مرکزی در اراک برگزار شد.

اولین گردهمایی محققین معین جهاد کشاورزی استان مرکزیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اولین گردهمایی محققین معین جهاد کشاورزی استان مرکزی با حضور محققین و روسای ادارات ترویج مدیریت‌های جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد.

پورمتین مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: با ابلاغ طرح نوین نظام ترویج در سال ۹۵ از سوی وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد ارتباط مستمر بین مراکز تولید دانش و مراکز تولید محصول در فاز مدیریت دانش این طرح اجرا شود که در راستای این ابلاغ امروز اولین گردهمایی محققین معین استان مرکزی را برگزار کردیم.

پورمتین افزود: هدف از این طرح و برنامه این است که برای استقرار مدیریت دانش در سطح مراکز تولید، محققین را در رشته‌ها و زیربخش‌های مختلف کشاورزی که در مراکز جهاد کشاورزی مستقر خواهند شد را آموزش دهیم.

وی اضافه کرد: هدف اصلی این است که محققین این تبادل اطلاعات را بین مراکز تولید دانش در بخش کشاورزی و مراکز تولید محصول در سطح دهستان‌های استان ترویج و گسترش دهند.

انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی در زمینه محصولات مهم و استراتژیک استان مرکزی

لک معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کشاورزی استان مرکزی هم گفت: در این جلسه سعی بر این شد تا آخرین یافته‌های تحقیقاتی که در زمینه محصولات مهم و استراتژیک استان از جمله گندم جو و علوفه و لوبیا را که در استان کشت می‌شود به بخش اجرا انتقال داده شود تا بیشترین بهره وری را در بخش کشاورزی داشته باشیم.

لک افزود: در زمینه گندم جو و لوبیا مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ارقامی را معرفی کرده است که این ارقام مقاوم هستندو تولید بالایی را رقم خواهند زد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ برنامه داریم تا رقم‌های بهتری را جایگزین کنیم توصیه روش‌های به زراعی و به نژادی که در راستای افزایش تولید است نیز در برنامه است

انتهای پیام/ج

گردهمایی محققین و روسای ادارات ترویج مدیریت‌های جهاد کشاورزی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.