جمالی‌نژاد مطرح کرد؛

کیفی سازی ارائه خدمات به زائران، اولویت کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین

معاون عمرانی وزیر کشور: کیفی سازی ارائه خدمات به زائران و ترمیم آسیب‌های ناشی از سیل در اولویت کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین است.

نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه برگزار شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور که عصر دوشنبه نهم اردیبهشت در اولین نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که با محوریت مباحث کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین در استانداری کرمانشاه تشکیل شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تکمیل زیرساخت‌ها و جاده‌های ارتباطی مراسم بزرگ اربعین در دستور کار قرار گرفته و با توجه به خسارت‌های سیل به برخی زیر ساخت‌ها تلاش می‌کنیم هرچه زودتر بازسازی زیرساخت‌ها به ویژه جاده‌های استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام در دستور قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به آسیب‌هایی که سیل اخیر به زیرساخت‌های مرز خسروی وارد ساخته، گفت: خسارات وارده به پارکینگ‌های تعبیه شده در مرز خسروی شامل پارکینگ خودرو‌های شخصی و خودرو‌های عمومی باید هرچه زودتر ترمیم و دستگاه‌های خدمت رسان استانی و ملی شامل وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و ... هم باید همکاری‌های لازم را برای تامین نیاز‌های زیرساختی این مرز به عمل آورند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه حماسه اربعین موضوع بسیار مهمی است و همه دستگاه‌ها باید نهایت تلاش خود را برای هرچه باشکوه برگزار شدن آن به عمل آورند، افزود: برای هر مرز مرتبط با اربعین، استان‌های معین تعیین و وظایف آن‌ها مشخص و ابلاغ شده و ضرورت دارد این استان‌ها مطابق این تکالیف اقدامات و همکاری‌های لازم را در خصوص تقویت و توسعه زیرساخت‌ها انجام دهند.

جمالی نژاد همچنین از استان‌های معین مرز‌های اربعین خواست تا حضورشان در تامین زیرساخت‌های برگزاری این مناسبت مذهبی، موثر و پررنگ باشد و گفت: استان‌های معین مرز‌های چهار گانه اربعین می‌بایستی تا قبل از زمان حرکت زائران بسوی مرزها، از پیشرفت طرح‌ها مطابق برنامه زمان بندی ابلاغی، اطمینان حاصل نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه برای ایام اربعین در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم مرتبط با این مرز، متوازن و متناسب سازی زیرساخت داخل کشور با کشور عراق از نظر گیت‌های خروجی و سایر زیرساخت‌های لازم برای تردد زایرانی است که از ایران وارد عراق می‌شوند.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: طرح جامع و تفصیلی مرز خسروی برای برنامه ریزی به منظورتوسعه زیرساخت‌های مرتبط با آن باید توسط استانداری کرمانشاه و مشاور ذی صلاح تهیه و هرچه زودتر به کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور ارسال شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته‌های پانزده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی امور مربوط به پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های راه‌های مواصلاتی، زیرساخت‌های آب و برق، زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و زیرساخت‌های اسکان زائران را برنامه ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می‌نماید و وظایف این کمیته در قالب یک برنامه و نقشه راه تنظیم و به تفکیک مرز‌های چهارگانه به استانداری‌های مربوطه ابلاغ شده است.

معاون عمرانی وزارت کشور همچنین گفت: موضوعات مرتبط با خدمت رسانی به زائران و تکمیل زیر ساخت‌ها باید در استان‌ها پیگیری و نهایی شود و چنانچه موضوعی نیازمند رسیدگی‌های بیشتر بود، موارد را با جدیت در ستاد مرکزی اربعین حسینی و وزارت کشور پیگیری می‌نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
داداش من کیفی سازی یعنی چه؟؟ یعنی وقتی از مبداء حرکت میکنیم هر چه بی مهری هرچه گرانی و هر چه بی نظمی( آیا در طول چند بار برگزاری هیچ سری به سرویسهای بهداشتی در مسیر و بهداشت و....زده اید؟؟؟) این یعنی هر چه محبت هرچه مهمان نوازی و هر چه کار ابداعی خوب در طول مسیر می بینیم از طرف عراقی مشاهده میشود آیا همین که فقط وفقط آب وغذا به مردم برسانید کافیست؟؟چرا امکانات رفاهی در ابتدای مسیر نسبتاً خوب و هرچه به طرف عمق خاک عراق پیش میرویم تمام امکانات به حد صفر میرسد؟؟ و یا هیچ نظارتی و مدیریتی قوی در تمام شئون مشاهده نمی کنیم؟؟ و سپس دوباره با نزدیک شدن به مقصد دوباره بهبود نسبی امکانات خود را به رخ می کشد؟؟؟
آخرین اخبار