امام جمعه ارومیه؛

اخلاص در کار‌ها سرلوحه کار و تلاش مدیران جهادی باید باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:اخلاص در کار‌ها سرلوحه کار و تلاش مدیران جهادی باید باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جلسه صبح امروز اخلاق ویژه مدیران اجرایی استان با بیان نزدیکی ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که همگی بتوانیم با افزایش معنویت و مراقبت از اعمال زمینه پذیرش از ماه میهمانی خداوند را فراهم نموده و بتوانیم رضایت خداوند متعال را در این ماه کسب کنیم.

وی با اشاره به شاخصه‌های مدیریت جهادی و عمل به منویات مقام معظم رهبری گفت:مدیران باید با تلاش شبانه روزی، روحیه جهادی را هم در خود و هم در کارمندان مجموعه تحت نظر خود نهادینه و عملیاتی کنند و اگر چنین نباشد به پیروزی و موفقیت نخواهیم رسید.

سید مهدی قریشی به دومین نکته از بیانات مقام معظم رهبری در مورد شاخصه‌های مدیر جهادی گفت: یکی دیگر از مهمترین شاخصه‌های مدیر جهادی داشتن اخلاص در کار‌ها و فعالیت هایش می‌باشد، اگر هر کاری که می‌کنیم، قصد قربت الهی و رضای الهی را مد نظر داشته باشیم و مسأله اخلاص سرلوحه کار‌ها و فعالیت‌های مدیر جهادی است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهای از منکر استان گفت: اخلاص در کار‌ها دو وجه دارد، نتیجه این نیت یکی این است که کل زندگی انسان تبدیل به عبادت خواهد شد و اگر انسان بتواند در تمامی شئون زندگی خود خداوند را مد نظر داشته باشد یقینا تمامی لحظاتش در عبادت خواهد بود.

وی افزود: در اعمال عبادی اگر کوچکترین درصدی برای غیر خدا انجام دهیم اعمال عبادی ما مثل نماز و روزه باطل خواهد شد، ولی اگر در اعمال غیر عبادی مثل خوابیدن و حرف زدن و تلاش و کسب و کار که نیت الهی داشتن شرط نیست، همه کار‌ها برای خدا باشد تمامی کار‌ها عبادت محسوب خواهد شد همانگونه که اهل بیت علیهم السلام و پیامبر اکرم (ص) اینگونه بودند و ما نیز باید با تأسی از آنان وجود خداوند را در اعمال روز مره و زندگی هایمان جاری و ساری کنیم.

وی در ادامه بیانات خود به وجه دوم اخلاص در کار‌ها پرداخته و گفت:اگر نیت کار برای خداوند باشد و اخلاص در تمامی فعالیت‌ها حاکم شود؛ آن کار با برکت خواهد بود و خداوند متعال با توجه و لطفش در کار‌ها و مدیریت مدیران گشایش و موفقیت را ایجاد خواهد کرد فلذا همه مدیران باید توجه ویژه‌ای به اخلاص در کارهایشان داشته باشند.

سید مهدی قریشی با بیان معضلات گوناگونی که در کمین نیت‌های خالصانه وجود دارد به موضوع عکسبرداری از همه فعالیت‌ها و بیان گزارش فعالیت‌ها پرداخته و گفت: متاسفانه عکسبرداری‌ها و گزارش کار‌ها در بین مسئولین و مدیران نیت پاک الهی و اخلاص را از بین برده است و اینکه در تمامی لحظات کار و فعالیت و جلسات عکسی تهیه میشود شایسته مدیر جهادی با اخلاص نیست.

وی افزود در مواردی که به نوعی تبلیغ دین انجام میگیرد مانعی وجود ندارد، ولی اینگونه نباشد که به دنبال تبلیغ خود باشیم و یقینا مدیر مومن و جهادی کارهایش را در خفا و بدون تظاهر و خودنمایی انجام میدهد تا برکت و عنایات خداوند متعال نیز شامل حالش شود.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه بیانات خود گفت: مدیر دینی تلاش میکند که کار را فقط برای خدا انجام دهد و خداوند نیز نصرتش را نازل میکند تا موفقیت در کار شامل بندگان مخلصش شود و بن بستی وجود نخواهد داشت فلذا اگر کار و فعالیت‌های روزانه برای خدا باشد، انجام دادنشان نیز لذت بخش خواهد شد و دیگر نشانی از خستگی و بی حوصلگی در کارمندان و مدیران مشاهده نخواهد شد و این از شاخصه‌های مهم مدیر جهادی است.

وی با بیان فراز‌هایی از دعای عرفه گفت: در دعای عرفه نیز امام حسین علیه السلام فرموده است؛ کور است کسی که خداوند را بر اعمال خود ناظر نبیند و بیچاره است کسی که تو از محبت خود به او نصیبی قرار نداده ای.

وی با اشاره به مناجات الذاکرین امام سجاد (ع) گفت: وقتی حضرت میفرماید پروردگارا من از هر لذتی که یاد و نام تو در آن نباشد و از هر راحتی و آرامش بجز تو و از هر شادی و سرور بجز تو اعراض و استغفار میکنم باید بدانیم که اخلاص در انجام کار‌ها و وجود خداوند در تمامی شئون زندگی به چه میزان مهم است و انتظار این است که اخلاص و یاد خداوند در تمامی سطوح مدیریتی به باور و اعتقاد مدیران تبدیل شود تا کار‌ها نیز رنگ و بوی جهادی بخود بگیرد.

وی در پایان بیانات خود به مقوله خودباوری و اعتقاد به کمک و امداد الهی اشاره کرده و گفت: یکی دیگر از شاخصه‌های مدیریت دینی و جهادی داشتن خود باوری و اعتقاد به امداد و لطف الهی است که ما باید اعتقاد صد درصدی داشته باشیم به عنایات الهی و گا‌ها دیده میشود مدیران کلان کشوری هیچ اعتقادی به کمک الهی ندارند و تمامی محاسبات ذهنی آن‌ها مادی است و با این حساب باید منکر آیات الهی شویم که در بیشتر آیات به امداد الهی تصریح شده است فلذا باید تلاش کنیم اعتقاد به لطف و امداد الهی در بین مدیران و کارمندان نهادینه و ماندگار شود.
 
انتهای پیام/م
 
 

برگزاری جلسه اخلاق مدیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.