بزرگترین هنرستان خیرساز کشاورزی ایران در قزوین ساخته می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کلنگ احداث بزرگترین هنرستان خیرساز کشاورزی ایران خرداد ماه در استان به زمین زده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،خیراله رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش استان در جمع خبرنگاران گفت: کلنگ احداث بزرگترین هنرستان خیرساز کشاورزی ایران خرداد ماه در زمینی به مساحت ۵ هکتار به زمین زده می‌شود.

رحمانی افزود: برای اجرای این طرح ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح خرداد سال ۹۹ به پایان می‌رسد گفت: با احداث این هنرستان، برای حرفه آموز پس از طی دوره‌های لازم، ایجاد اشتغال خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: همچنین هفته پیش دو مدرسه ۱۰۰ درصد خیر ساز در تاکستان، یک مدرسه در طارم سفلی و یک مدرسه در خرمدشت کلنگ زنی شد.

رحمانی با اشاره به مطالبات فرهنگیان خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از مطالبات آنان پرداخت شده است و تا چند روز آینده همه مطالبات پرداخت می‌شود.

به گفته وی، در حال حضر ۸ هزار فرهنگی بازنشسته و ۱۶ هزار فرهنگی شاغل در استان وجود دارد.

رحمانی در ادامه گفت: امسال استان میزبان دومین همایش ملی هویت کودکان ایران خواهد بود.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در یزد از استاندارد جهانی بیشتر است و ۲۵ سال مستمرا رتبه اول کنکور را کسب کرده است، اما استان قزوین در این زمینه فاصله زیادی با یزد دارد.

رحمانی با اشاره به روز معلم گفت: برای این هفته ۲۱ عنوان برنامه در نظر گرفته شده است که از روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت، با میثاق با شهدا و عطرافشانی مزار شهدا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ک

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.