مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: یکی از راهکار‌های حفظ محیط زیست باز یافت زباله است که موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود.

ضرورت مدیریت پسماند برای داشتن محیط زیستی پاکیزهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین سیبی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در هفتمین همایش تجلیل از برندگان و برگزیدگان مسابقه بزرگ دانش آموزی سازمان مدیریت پسماند افزود: پاسداشت طبیعت، حفظ و نگهداری از محیط زیست، از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور‌های جهان در سال‌های اخیر بوده است، تا جایی که قوانین و مقررات زیست محیطی در زندگی فردی و اجتماعی ملت‌ها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و اشاعه آن در بین دانش آموزان، افزود: بزرگ‌ترین نهاد عمومی هر کشوری، آموزش و پرورش است که با داشتن مخاطبین علاقمند و آموزش‌پذیر و ارائه آموزش‌های علمی و مهارتی متناسب با سنین مختلف با توسعه نیروی انسانی، می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی جامعه و توسعه ملی را فراهم کند.

این مسئول اظهار داشت: در راستای ارتقا سطح آگاهی‌های عمومی جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، برای هفتیمن بار همایش دانش‌آموزی "پسماند و مدیریت آن" در سطح مدارس همدان برگزار می‌شود.

سیبی خاطر نشان کرد: از اهداف مهم برگزاری این همایش می‌توان دانش‌افزایی و آگاهی‌بخشی محیط‌زیستی دانش‌آموزان، مشارکت آنان در نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیستی، مدیریت زباله‌ها در بخش خشک و‌تر و نگاه اقتصادی و درآمدزایی به مواد بازیافتی را عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان درسال تحصیلی گذشته ۷۰ هزار دانش آموز همدانی را به شکل چهره به چهره آموزش داده است، خاطر نشان کرد: دانش اموزان همدانی ۱۳۰۰ اثر در مسابقه سازمان شرکت کردند که در این مسابقه ۴۱ دانش اموز برگزیده شدند.
انتهای پیام/ج

ضرورت مدیریت پسماند برای داشتن محیط زیستی پاکیزه

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.