خسارت میلیاردی سیل به مدارس خراسان شمالی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: سیل به مدارس خراسان شمالی ۷ میلیارد تومان خسارت زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به خسارت ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی سیل به مدارس استان گفت: ۶۰ درصد مدارس استان بیمه است و در این حادثه ۶۷ مدرسه آسیب دچار آسیب شد.
وی اظهار کرد: سه شنبه هفته آتی همایش یادواره شهدا برنامه‌ریزی‌شده و امسال نیز زنگ سپاس معلم در روز ۱۴ اردیبهشت و در مدارس روستا‌های چهاربرج، شیرآباد، قلی، حسین‌آباد، چری و بدرانلو نواخته خواهد شد.
وی با اشاره به تقدیر از ۳۰۰ نیروی آموزش‌وپرورش استان در این هفته افزود: امین امانی به‌عنوان معلم شاخص استان، در دیدار رهبر انقلاب با معلمان حاضر خواهد بود.
سعیدی گفت: با احتساب مقطع پیش‌دبستانی، ۱۸۷ هزار و ۳۱۳ دانش‌آموز در سه هزار و ۱۹۹ آموزشگاه و هشت هزار و ۴۶۰ کلاس درس زیر نظر آموزش و پرورش استان هستند که از این تعداد ۸۹ هزار نفر دختر و باقی پسر هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳ هزار استخدام فرهنگی در استان وجود دارد که در ارکان مدارس و ادارات مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی از آسیب دیدن ۶۷ مدرسه در جریان بارندگی‌های اخیر در استان خبر داد و افزود: بالغ‌بر ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان خسارت برآورد شد که این رقم را به استانداری، وزارت آموزش‌وپرورش و بنیاد مستضعفان اعلام کردیم البته حدود ۶۰ درصد مدارس ما بیمه بودند.
انتهای پیام/ط


خسارت سیل به مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.