مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد;

آغاز طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ایلام

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: طرح بازرسی، نظارت و کنترل کالا‌های پر مصرف ویژه ماه مبارک رمضان در مراکز عرضه و توزیع کالا این استان آغاز شده است.

آغاز طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان و به دلیل حساسیت مصرف کالا‌ها به خصوص در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند.

وی افزود: با اجرای این طرح از طریق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی کالا‌های مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می‌گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست روزه داران اطمینان حاصل می‌شود.

 همتی ادامه داد : در اجرای این طرح انواع کالا‌های پرمصرف از جمله شکر، قند، برنج، شیر پاستوریزه، پنیر، زعفران، خرما، کشک، آرد گندم از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه ضمن هشدار نسبت به تولید غیراستاندارد این محصول، گفت: تولید کنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند.

انتهای پیام/با

نظارت و کنترل کالا‌های پر مصرف ویژه ماه مبارک رمضان در ایلام 

 

برچسب ها: استاندارد ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.