مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی:

۵ گروه استهلال ماه رمضان در خراسان شمالی مستقر می‌شوند

مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان پنج گروه استهلال در مناطق مختلف استان برای رؤیت هلال مستقر می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی گفت: از پنج گروه استهلال ماه در خراسان شمالی دو گروه الضحی و نجم در دو منطقه متفاوت بجنورد و سه گروه در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، اسفراین و مانه و سملقان مستقر می‌شوند تا حلول ماه مبارک رمضان را رصد کنند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: گروه‌های استهلال ماه رمضان مستقر در شهر‌های مختلف استان گزارش‌های خود را به دفتر رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دهند و نتیجه قطعی از سوی دفتر رهبری اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه ۳۰ نفر در قالب این پنج گروه به امور مربوط به رصد ماه رمضان در استان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: اعضای گروه‌های استهلال متشکل از روحانیان و اساتید دانشگاه بوده و هر گروه شش نفر شامل کارشناس نجوم، رصدگر کمکی، روحانی، معتمد، مستندساز و تدارکات‌چی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های این گروه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان زیر نظر امام جمعه شهرستان انجام می‌شود، گفت: هلال ماه رمضان با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود و گروه‌های استهلال با ابزار‌های تخصصی، دوربین‌های پیشرفته و تلسکوپ مجهز شده‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه رؤیت هلال ماه یکی از مستحبات دین اسلام است، اظهار کرد: نگاه به آسمان در دین اسلام سفارش شده و فضیلت زیادی دارد.

انتهای پیام/ط


استقرار ۵ گروه استهلال ماه رمضان

برچسب ها: ماه رمضان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.