احداث ۱۵ مجتمع آبرسانی در روستا‌های استان اردبیل

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: ۱۵ مجتمع آبرسانی در روستا‌های استان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: با احداث این مجتمع‌های آبرسانی ۲۹۰ روستا از آب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: اگر مشکل آب آشامیدنی روستا‌ها برطرف شود علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات روستاییان حل می‌شود مهاجرت معکوس به مناطق روستایی نیز سرعت خواهد گرفت.
حلیم بهره مندی ۷۳ درصدی روستا‌ها از آب آشامیدنی، احداث ۱۲۲ کیلومتر راه روستایی و گاز رسانی به ۴۷۰ روستای استان در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و گفت: تقویت زیرساخت‌ها با هدف افزایش تولید، استفاده از سرمایه انسانی روستاییان، آموزش‌های کاربردی با هدف تولید، سرمایه گذاری با هدف افزایش تولید و اشتغال، ساماندهی انواع سرمایه‌ها، تقویت و زیبا سازی کالبد روستاها، توسعه تولیدات کشاورزی، تبدیلی، صنعتی، گردشگری و خدماتی، مدیریت مردمی و کاهش تصدی گری دولت، بهبود زندگی روستاییان با افزایش شاخص‌های رفاه و آسایش از جمله اهداف و اقدامات لازم جهت توسعه روستایی می‌باشد.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با اشاره به شناسایی کسب و کار در حوزه روستایی افزود: طرح‌های دانش بنیان در روستا‌های این استان شناسایی شده و در صورت تحقق، فرصت‌های شغلی در روستا‌ها از حالت سنتی به صنعتی تبدیل خواهد شد.

حلیم بیان کرد: برای اشتغالزایی روستایی در حوزه دانش بنیان اولین رویداد شتاب) شناسایی ایده‌های کسب و کار در حوزه روستایی) در اردبیل برگزار می‌شود که زمینه و بستر خوبی برای اشتغال روستایی را فراهم می‌آورد.

وی گفت: دولت تدبیر وامید در نظر دارد مهاجرت معکوس در روستا‌ها را با اشتغالزایی و رونق تولید در زمینه‌های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری و فناوری تحقق بخشد و شناسایی ایده‌های برتر در حوزه دانش بنیان در روستا‌ها ضمن اینکه جلوی مهاجرت را می‌گیرد بلکه باعث مهاجرت معکوس نیز خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل به طرح‌های درآمدزایی دهیاری‌ها در استان اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های درآمدزایی دهیاری‌ها فقط به دهیاری‌هایی که توان مالی و مدیریتی فعالیت‌های اقتصادی در اشتغالزایی روستایی را دارند اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ع

شناسایی طرح های دانش بنیان در روستاهای استان اردبیل

 

برچسب ها: گاز ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار