دادستان زاهدان؛

سیستان نتوانسته از منافع مرز استفاده کند

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به همیاری و همکاری مردم سیستان در سیل اخیر گفت: یقینا اگر همکاری مردم نمی‌بود باید شاهد خسارت‌های زیادی می‌بودیم، ولی یاری مردم منجر شد تا خسارت‌ها کمتر و یا به حداقل برسد.

سیستان نتوانسته از منافع مرز استفاده کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،موحدی راد که در جلسه شورای اداری زابل که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد سخن می‌گفت، اظهار کرد: سیستان دارای مرزی مشترک با افغانستان است، اما متاسفانه تاکنون نتوانسته از منافع مرز استفاده کند در حالیکه قبلا مردم پارچه و لوازم و... می‌آوردند و گذران زندگی می‌کردند، اما با انسداد مرز ما شاهد فقر و بیکاری درحوزه سیستان هستیم.

وی ادامه داد: تقریبا بیشترین نرخ بیکاری در سیستان است و در طی ۶ سال آماری که از مرکز جرم شناسی گرفته شده کمترین آمار جرم و جنایت درحوزه سیستان بوده و علی رغم فقر، مردم با متانت و با شخصیت و با غیرت هستند و پایه و اساس دیانت باعث شده تا شاهد کمترین جرم و جنایت در این منطقه باشد.

وی اضافه کرد: مردم در منطقه سیستان به امیدی وام برای احداث مرغداری و...، گرفته‌اند، ولی خشکسالی‌ها باعث شده تا این فضا‌ها به مخروبه تبدیل شوند، اما بانک‌ها برخلاف شرع رفتارکرده و سود‌های مرکب از تولیدکنندگان و صنعت گران می‌گیرند درحالی‌که ما اجازه ندادیم به خاطر وام هیچ واحد صنعتی و تولیدی پلمپ شود.

وی از دادستان کل کشور خواست تا در شورای پول و اعتبار درحوزه بانک‌ها با توجه ویژه به منطقه، تحولی ایجاد شود تا مشکلات مردم برطرف شود.

دادستان زاهدان ادامه داد: مردم سیستان مرزداری می‌کنند و بهترین امنیت را با وجود طوفان‌های ۱۲۰ روزه و دمای بالای هوا فراهم کرده‌اند می‌طلبد دولت نگاه ویژه‌ای به حوزه سیستان داشته باشد.

موحدی راد افزود: بیش از ۲۰ سال است که خشکسالی در منطقه سیستان وجود دارد و خشکسالی‌ها و عدم نزولات جوی باعث شده تا مردم که بهترین دامدارای و کشاورزی را داشته‌اند، اکنون اقدام به مهاجرت کنند و در واقع مردمی که به آقایی زندگی می‌کرده‌اند اکنون باید به شغل‌های کاذب روی بیاورند که نیاز است توجه ویژه‌ای به این مورد شود.

انتهای پیام/گ

سیستان نتوانسته از منافع مرز استفاده کند

برچسب ها: قوه قضائیه ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار