روحانیون احیا گر سنت پیامبر اسلام باشند

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم، گفت: روحانیون و طلاب باید احیا گر سنت پیامیر اکرم حضرت محمد (ص) باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نبوی،معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم، در همایش طلایه داران تبلیغ در جمع اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه طالبیه تبریز با بیان اینکه روحانیون و طلاب احیاگر سنت حضرت محمد (ص) باشند گفت:ما هر چه تعالی بیابیم باز هم غیر ممکن است از پیامبر خدا بیشتر باشد، اما شما امانتداران پیامبر باید سلوکتان اینگونه باشد و برای اصلاح جامعه تلاش کنید.

وی تصریح کرد: سعی کنید در ماه مبارک رمضان در مرحله اول باعث پیوند مردم با قرآن باشید و با برهان ایشان را مسلح کنید، زیرا که همه پیامبران و اولیای خدا فدایی در راه دین خدا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بر لزوم تلاش روحانیون مُبلّغ در ماه مبارک رمضان در برقرای ارتباط مشکلات اجتماعی با معارف اسلامی تاکید کرد و گفت: از شما عزیزان می‌خواهیم در ایام ماه رمضان در طرح مسائل مرتبط با جایگاه ولایت استفاده کرده و به اهمیت این موضوع با تکیه بر مستندات قرآنی و روایی تاکید کنید.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فعالیت روحانیون در بحث سیل اخیر در کشور توانست بخش بزرگی از فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان را شسته و از بین ببرد، افزود:در این شرایط حساس که نظام غرب در یک طرف ایستاده و انقلاب اسلامی با درایت مقام معظم رهبری در سنگر مقاومت جانانه مبارزه می‌کند شایسته است با در نظر گرفتن نقاط قوت و ایجاد امیدواری بیشتر به سمتی حرکت کنیم تا اسباب یاس و ناامیدی دشمنان فراهم آید.

همچین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز گفت: رمضان ماه نزول قرآن است و راه نجات از فتنه‌ها و تاریکی‌ها نیز در قرآن است و سعی کنید در این ماه با جلسات قرآنی فضای جامعه را برای تدبر و تفسیر آماده کنید.

وی تصریح کرد: از این ماه مبارک در راستای عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب که مدّ نظر مقام معظم رهبری است نهایت استفاده را ببریم و امروز که این دشمنان به لباس روحانیت کینه دارند آن‌ها را از هر لحاظ مایوس کنیم.

در ابتدای مراسم سید شهاب الدین حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، محور تبلیغات روحانیون در ماه مبارک رمضان را بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: این بیانیه یک سند راهبردی است و به سه قسمت ویژگی‌های انقلاب اسلامی - تاریخچه انقلاب اسلامی و الزامات انقلاب اسلامی تقسیم شده است که برای رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظما تک تک مبلغین وظیفه و نقش دارند.

وی با بیان اینکه باید بیانیه گام دوم انقلاب توسط علمداران علم و دانش (روحانیون) بین مردم تبیین شود، افزود: گسترش معنویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی در این بیانیه یکی از اولویت‌های مهم است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

انتهای پیام/ش

 

رمضان ماه نزول قرآن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.