استان اصفهان قطب صنعت سنگ ایران

مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت:استان اصفهان با بالاترین تعداد واحدهای فراوری سنگ قطب صنعت سنگ ایران است و هرجای ایران کسی می‌خواهد سنگ خریداری کند به اصفهان رجوع می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسدالله کشاورز مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن وتجارت امروز در چهارمین گردهمایی فعالان صنعت سنگ کشور دراصفهان با تبریک روز کارگر با بیان اینکه زنجیره و موتور هر فرآیند اقتصادی کشور وابسته به تولید است، اظهار کرد: بخش معدن از بخش‌های قدرتمند اقتصادی با ایجاد اشتغال بالا است.

وی با بیان اینکه در حوزه سنگ در حال گذار از یک فعالیت سنتی و ورود به یک فضای مدرن هستیم، ادامه داد: در گذشته بحث اکتشاف سنگ‌های تزئینی به صورت ضعیف مطرح می‌شد، اما امروز فضای خوبی در این رشته ایجاد شده و حتی از ضایعات چنین سنگ‌هایی هم استفاده می‌شود.

مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن وتجارت با تأکید بر اینکه سنگ‌های تزئینی ایران از تنوع بالایی برخوردارند، افزود: چنین تنوعی حتی در سنگ‌های کشور‌های ایتالیا و چین هم وجود ندارد و طیف گسترده‌ای از سنگ‌ها را در ایران داریم که در بازار‌های جهانی می‌توانیم با چنین محصولاتی بیشتر بدرخشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در موضوع اکتشاف تلاش کنیم می‌توانیم در حوزه عرضه هم خوب عمل کنیم، گفت: استان اصفهان با بالاترین تعداد واحد‌های فراوری سنگ قطب صنعت سنگ ایران است و هرجای ایران کسی می‌خواهد سنگ خریداری کند به اصفهان رجوع می‌کند و این مزیت اصفهان باید پایدار بماند.

وی با بیان اینکه ماشین‌سازان اصفهان طراحان قابلی هستند، افزود: این افراد با مهندسی معکوس توانسته‌اند ماشین‌آلاتی که در دیگر کشور‌ها با قیمت‌های گزافی وجود دارد و ایرانیان توان خرید آن‌ها را ندارند را تولید کنند.

مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه در بحث آموزش با معضلات جدی روبه‌رو هستیم، گفت: فعالان این حوزه به صورت تجربی فعالیت می‌کنند که کیفیت کار بالایی هم دارند، اما لازم است برای تربیت نسل جدید در صنعت سنگ موضوعات آموزش را جدی بگیریم.

کشاورز با تأکید بر لزوم صرفه جویی و کاهش دور ریز در صنعت سنگ گفت: بسیاری از کشور‌ها همچون چین حتی سنگ‌های درحد چندکیلو را هم خریداری می‌کند و با این دورریز‌ها در صنایع کوچکتر اعم از کارگاه‌های خانگی یا زیرزمین‌ها باعث ایجاد تولید و بهره‌وری بیشتری می‌شوند که ماهم باید چنین روندی را در پیش بگیریم.

وی با تأکید بر لزوم همکاری سفارت خانه‌ها برای گرفتن ویزای فعالان اقتصادی گفت: حضور در نمایشگاه‌های خارجی مستلزم گرفتن ویزا است و متأسفانه در سال‌های قبل شاهد توهین‌هایی از سوی کشور‌های خارجی به فعالان اقتصادی خود بوده‌ایم که این امر حمایت بخش دولتی و کمک سفارت‌خانه‌ها را می‌طلبد.

انتهای پیام/م

 

گردهمایی فعالان صنعت سنگ کشور در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.