بنیاد مستضعفان تا ۴۰ درصد سهام شرکت‌های فناور را خریداری می‌کند

مشاور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور، آماده خرید ۴۰ درصد سهام این شرکت هاست.

بنیاد مستضعفان تا ۴۰ درصد سهام شرکت‌های فناور را خریداری می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سید حامد عسکری مشاور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز چهارشنبه هنگام بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: بنیاد مستضعفان برای تحقق اقتصاد دانش محور، از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری که طرح‌هایی در جهت خدمت رسانی، اشتغالزایی بیشتر و تامین منفعت مردم داشته باشند، حمایت می‌کند.

وی رویکرد جدید بنیاد مستضعفان را مشارکت در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری دانست که خدمات و محصولات آنها، افزایش منافع عمومی را در پی داشته باشد.

مشاور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این مدل را نوآوری فراگیر خواند و اضافه کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور توسط بنیاد به ۲ صورت انجام می‌شود.

عسگری ادامه داد: در حالت نخست، بنیاد مستضعفان نیاز‌های فناورانه را از طریق فراخوان در پایگاه‌های اینترنتی به شرکت‌ها اعلام می‌کند و پس از دریافت طرح‌ها و ایده ها، آن‌ها را بررسی و با شرکت‌های دارای طرح برتر و ویژگی‌های مورد نظر بنیاد، همکاری می‌کند.

وی سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان و فناور را روش دوم حمایت بنیاد از این موسسه‌ها خواند و تصریح کرد: ما با شرکت‌هایی همکاری می‌کنیم که فعالیت آن‌ها به نفع کشور باشد.

 مشاور رییس بنیاد مستضعفان از یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز بازدید کرد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال

۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای یک مرکز رشد مقدماتی، ۱۲ مرکز رشد فناوری و ۲ پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان است.
بیش از چهار هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است.

 انتهای پیام / ا

رویکرد جدید بنیاد مستضعفان را مشارکت در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.