شهردار اردبیل:

سرانه تولید زباله در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

شهردار اردبیل گفت: سرانه تولید زباله در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل صبح امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل سرانه تولید زباله را در شهر اردبیل بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: سرانه تولید زباله در اردبیل ۷۰۰ گرم است که این رقم در کشور به طور متوسط ۶۰۰ گرم می‌باشد که جا دارد شهروندان در تولید و دفن آن یک مدیریت صحیح و منطقی را داشته باشند.

وی در مورد روش سرمایه‌گذار جدید برای بازیافت زباله بیان کرد: برای اولین بار تکنولوژی تولید کربن از زباله در اردبیل اجرایی خواهد شد که این پروژه در کارگروه پسماند و کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و ما با انجام مذاکره نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام می‌کنیم.

شهردار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت ویژه جمع آوری و امحای زباله‌های شهری، شهرداری وظیفه دارد این دغدغه شهری را مدیریت کرده و امکانات لازم را برای امحای زباله‌ها فراهم کند.

لطف اللهیان اظهار داشت: شهرداری اردبیل در زمینه امحاء زباله‌ها در شهر اقدامات اصولی را دستور کار قرار داده و پیگیر فعالیت کارشناسی است.

وی به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای بازیافت زباله در شهر اردبیل اشاره و اظهار کرد: در سال‌های گذشته و با هدف تولید انرژی از زباله طرح‌های متعددی مورد بررسی قرار گرفت، اما هیچ یک از آن‌ها نتایج مشخصی به همراه نداشته است.

شهردار اردبیل بیان کرد: ما باید هر چه سریعتر با جلب مشارکت سرمایه‌گذار به دغدغه شهروندان در این حوزه پایان داده و مدیریت شایسته‌ای را در این بخش شاهد باشیم.

لطف‌اللهیان تعهدات شهرداری را در اجرای این پروژه تامین زمین و تدارک برخی زیرساخت‌ها اعلام کرد و افزود: قرار شد استاندار اردبیل ۸۰ درصد منابع سرمایه‌گذاری را از طریق تسهیلات بانکی تامین کنند و ۲۰ درصد مابقی نیز برعهده سرمایه‌گذار است.

وی بیان کرد: سهم شهرداری در تحویل و تفکیک زباله و همچنین تولید کربن و سایر فرآورده‌ها مشخص است و امیدواریم اینشرکت سرمایه‌گذاری که با تکنولوژی جدید درصدد تفکیک و فرآوری زباله است بتواند به تمامی تعهدات خود عمل کند.

انتهای پیام/ح

تولید زباله در اردبیل

برچسب ها: زباله ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.