آوج قابلیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی کشور را دارد

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین گفت: شهرستان آوج با وجود آب‌های گرم معدنی و درمانی و جاذبه‌های تاریخی، قابلیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی کشور را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان در نشست سند توسعه شهرستان آوج گفت:شهرستان آوج می‌تواند با وجود شهر آبگرم و خانه‌های بوم گردی به یکی از قطب‌های گردشگری درمانی در کشور تبدیل شود و نقش موثری در رونق اقتصادی استان ایفا کند.

علیخانی افزود: رسیدگی به مشکلات و کاستی‌های شهرستان آوج بسیار ضعیف است و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی با علم به این موضوع با جدیت و تلاش بیشتری برای رفع مشکلات و کاستی‌های شهرستان اقدام کنند.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان گفت:شهرستان آوج از نظر داشتن معادن غنی و خاص ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید دستگاه‌های اجرایی با توجه به این ویژگی ها، جذب سرمایه گذار را برای آوج در اولویت قرار دهند.

علیخانی با اشاره به آمار بالای اشتغالزایی در برخی از روستا‌های شهرستان مانند اردلان خاطر نشان کرد:این روستا با وجود جمعیت بالا، میزان بیکاری بسیار پایینی دارد و کارگاه‌های خانگی آن به برند خوبی در کشور‌های همسایه تبدیل شده اند بنابراین باید سایر روستا‌ها نیز با الگوگیری از آن برای مقابله با بیکاری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کشاورزی این شهرستان به صورت دیم انجام می‌شود، گفت: این نوع کشاورزی میزان قابل توجهی از حبوبات را وارد بازار می‌کند، ولی می‌توان با مطالعه دقیق و استفاده از فناوری‌های روز میزان تولید را افزایش داد.

این مقام مسئول اظهار داشت:با توجه به کوهستانی بودن این شهرستان همواره لزوم رسیدگی به جاده‌های شهرستان وجود دارد و اداره راه و شهرسازی استان باید با نگاه ویژه‌ای برای ترمیم روکش‌های آسفالت آوج وارد عمل شود.

وی افزود: شهرستان آوج جزو معدود شهرستان‌های کشور است که بالای ۹۵ درصد روستا‌های آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و به زودی به ۱۰۰ درصد ارتقا خواهند یافت.

علیخانی همچنین با اشاره به طبیعت خوب و میزان نورگیری سالانه این شهرستان گفت:باید رونق صنعت برق خورشیدی در شهرستان و روستا‌های آوج بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا برای کاهش نرخ بیکاری ۱۰.۷ دهم درصدی شهرستان با این اشتغال خانگی و کم هزینه اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به قرارگیری شهرستان در مسیر مرز‌های غربی و کشور عراق باید امکانات لازم برای برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران حسینی در ایام اربعین در اولویت شهرستان قرار گیرد تا در کنار بهره‌های معنوی از زائران حسینی نیز به خوبی پذیرایی شود.

انتهای پیام/ک

نشست سند توسعه شهرستان آوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار