کاهش ۷۰ درصدی باغ‌ها در شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شیراز گفت: از ۳ هزار هکتار باغ امروز تنها یک هزار هکتار باقی مانده که نشان دهنده کاهش ۷۰ درصدی باغ‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مقیمی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه در گذشته  شیراز ۳ هزار هکتار باغ داشته و امروز با کاهش هفتاد درصدی به یک هزار هکتار رسیده،افزود:کاهش ۷۰ درصدی باغ‌ها در شیراز یک فاجعه زیست محیطی بوده،که بخشی از آن در دو دهه گذشته به دست بعضی از متولیان شهری و بخشی از آن به دلیل مدیریت غیر علمی رخ داده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نقش باغ‌های قصر دشت در تنظیم هوای شیراز تصریح کرد: با وضع موجود تا ٣٠ سال آینده نشانی از باغ در شیراز باقی نمی ماند.

مقیمی ادامه داد: نیاز به بازنگری جدی، فوری و کارشناسی طرح‌های حاکم بر باغ‌های شیراز به ویژه باغ‌های قصر دشت لازم است.

وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت از سال ۱۳۷۰ کلید خورده، و ساخت ساختمان تشکیلاتی برای تخریب باغ‌ها است، اضافه کرد: باید تعاونی باغداران شیراز با حضور ذی نفعان و مالکان حقیقی باغ‌ها و  نظارت عالیه شهرداری ایجاد شود تا شاهد رونق دوباره باغ‌ها در شیراز باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود به نحوه استخدام در شهرداری شیراز گلایه و اظهار کرد: در زمان تصدی شهردار شیراز توسط اسکندرپور تعدادی استخدام‌های جدید بدون مجوز شورا و برگزاری آزمون انجام شده است که با مدارک تحصیلی پایین، در سطح مدیریت مشغول  به فعالیت هستند.

مقیمی گفت: شهردار تا یک هفته آینده باید استعلام استخدام‌های انجام را به همراه مدارک تحصیلی و فعالیت آن‌ها به شورا ارائه دهد.

انتهای پیام/ت

از بین رفتن ۷۰ درصد باغ‌ها در شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار