فینال چهارم لیگ برتر بسکتبال؛

پالایش نفت آبادان قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد

چهارمین فینال لیگ برتر بسکتبال کشور امروز در آبادان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،چهارمین دیدار فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور امروز از ساعت ۱۶ در آبادان آغاز شد و دو تیم شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان به مصاف یکدیگر رفتند.

دو تیم پیش از این دو بازی در گرگان و یک بازی در آبادان انجام داده بودند که حاصل آن  ۲ برد برای آبادانی‌ها و یک برد برای گرگانی‌ها بود. بر اساس قانون این مسابقات تیمی که در مجموع به سه برد از پنج بازی دست می‌یافت می‌توانست به قهرمانی برسد.  

پیش از آغاز این بازی کاپ قهرمانی به سالن آورده شد تا در صورت برد تیم پالایش نفت ابادان در این بازی این کاپ به آن ها اهدا شود.

گزارش بازی 

کوارتر نخست این دیدار بسیار جالب و قابل توجه بود. دو تیم بازی بسیار سرعتی و پر هیجانی را آغاز کردند و دفاع خوب گرگانی‌ها در این کوارتر بسیار جالب توجه بود.  

نخستین سبد این مسابقه برای تیم شهرداری گرگان به دست آمد و آن‌ها در ادامه توانستند با گرفتن یک پنالتی و یک امتیاز از حریفشان پیش بیافتند. بازی خوب آن‌ها و بی دقتی آبادانی‌ها در این کوارتر باعث شد تا شهرداری تیم برتر میدان باشد و در نهایت با نتیجه ۱۴ - ۱۱ به برتری برسد.  پتی بازیکن شهرداری گرگان در این کوارتر نمایش خوبی را داشت و توجه‌ها را به خود جلب کرده بود.

//////

کوارتر دوم این بازی هم جالب توجه بود. در این کوارتر امتیاز‌های زیادی به دست نیامد، اما برخورد‌های زیاد و خطا‌ها در این کوارتر جالب توجه بود. در دقایق ابتدایی این کوارتر اشتباهات فردی و بی دقتی باعث شد تا امتیاز‌های زیادی به دست نیاید، اما در اواخر آن شرایط متفاوتی رقم خورد امتیاز‌های زیادی رد و بدل شد به طوری که دو تیم در ثانیه‌های پایانی هر کدام از دیگری پیشی می‌گرفت که در نوع خود قابل توجه بود. در نتیجه این دیدار در پایان نیمه نخست با نتیجه ۲۴ - ۲۴ به پایان رسید.  

//////

کوارتر سوم در حالی آغاز شد که شاگردان کلاسنگیانی نتوانستندهمانند نیمه نخست بازی روا نو قدرتی را ارائه دهند و در نتیجه  امتیاز‌های زیادی از دست دادند. آبادانی‌ها میزبان هم در این کوارتر با نمایش خیره کننده خود و پرتاب‌های با دقتشان اختلافشان را با حریف گرگانیشان زیاد کردند.   با این حال گرگانی‌ها بازی را رها نکردند و با نمایش خوب خود در اواخر این کوارتر توانستند اختلافشان را کمتر کنند و در نتیجه  باز هم این تیم میزبان بود که توانست با نتیجه ۱۷ - ۱۲ برنده این کوارتر باشد.  

بازی در پایان کوارتر سوم با نتیجه ۴۱ - ۳۶ به سود پالایش نفت آبادان به پایان رسید.  

//////

کوارتر چهارم بسیار جذاب و نفسگیر دنیال شد. در این کوارتر برخورد بازیکنان زیادتر شده بود و صدیقی از شهرداری گرگان و مایک رستم پور از پالایش نفت ابادان دو بازیکنی بودند که به دلیل ۵ خطا شدن مجبور به ترک زمین شدند. در این کوارتر بازی کمی عصب دنبال می‌شد و در ابتدای آن امتیاز‌های زیادی برای دو تیم به دست نیامد.

بازی با این حال در دقایق پایان به شدت حساس و جنجالی شده بود و دائما اختلاف تیم‌ها کم و زیاد می‌شد، نیمکت گرگانی‌ها در این کوارتر ایستاده بازی را تمشاشا می‌کردند و هواداران و بازیکنان هیجان زیادی داشتند.  دو تیم در ۸ ثانبه پایانی چندین بار به دلیل خطا و زمان اضافی تلف کردند

اختلاف دو تیم در کوارتر پایانی گاهی تا ۴ امتیاز هم رسید با این حال این تیم پالایش نفت آبادان بود که توانست با نتیجه 19 - 17   بهباخت اما  در مجموع با نتیجه 58 - 55   برنده فینال شود و برای نخستین بار جام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال را بالای سر ببرد.  

تیم شهرداری گرگان هم برای نخستین بار به فینال رسیده بود و به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها بسنده کرد.  

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در مجموع ۴ بازی به ۳ برد و یک باخت دست یافته بود.


بیشتر بخوانید:

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان یک‌ قدم به جام نزدیک‌شد

مصاف حساس شمالی‌ها و جنوبی‌ها برای نخستین جام

آبکاریان: قضاوت دیدار دوم فینال بسکتبال ضعیف بود/ از عملکرد داوران سورپرایز شدم

برتری شهرداری گرگان مقابل پالایش نفت آبادان

دیدار رده بندی لیگ برتر بسکتبال لغو شد

شکست پتروشیمی در دیدار چهارم / پالایش نفت آبادان فینالیست شد

شهرداری گرگان فینالیست شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار