افتتاح دفتر همکاری مشترک صدا و سیمای مرکز فارس و میراث فرهنگی

دفتر همکاری مشترک صدا و سیمای مرکز فارس و میراث فرهنگی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در دیدار با سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در مجموعه تاریخی، فرهنگی حافظیه با اشاره به نقش موثر صدا و سیما در توسعه گردشگری استان، بر همکاری بیش از پیش دو دستگاه، برای معرفی ظرفیت‌های قابل توجه استان در گردشگری تاریخی- فرهنگی، طبیعت گردی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارت و صنایع دستی، با هدف تحقق شعار رونق تولید، تاکید کرد.

وی بیان کرد: ارائه خدمات متنوع و مناسب با سبد هزینه‌های خانواد‌ها در مقاصد گردشگری استان، شرایط را برای توسعه اقتصادی شهرستان‌های استان و توزیع سفر در طول سال فراهم می‌کند.

همچنین سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ضمن تشکر از برگزاری این جلسه افزود: اعتقاد ما بر این است، که تنها راه برون رفت از این موقعیت ویژه اقتصادی، توجه ویژه به ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

وی با اشاره به تولید برنامه‌های فرهنگی اضافه کرد: تولید برنامه می‌بی غش با حضور اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی و مضمون واکاوی در ابعاد گوناگون زندگی و شخصیت خواجه حافظ شیرازی، در ۱۳ قسمت با همکاری میراث فرهنگی فارس به پایان رسیده است و به زودی از کتاب و سی دی این برنامه رونمایی و به صورت بسته فرهنگی، به میهمانان استان فارس تقدیم می‌شود.

سهرابی با بیان استمرار در تولید برنامه‌های فاخر ادبی و تاریخی اظهار کرد: گام بعدی صدا و سیمای مرکز فارس، تولید برنامه‌ای مشابه با محوریت سعدی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس تصریح کرد: مراحل تحقیق یک سریالی با عنوان خورشید‌های سه گانه و بررسی ۲ قرن سبک زندگی و معماری زمان (حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی) در ۱۳ جلد با همکاری حسنلی نویسنده و استاد برجسته ادبیات دانشگاه شیراز و ۴۰ استاد فرهیخته در حوزه‌های مختلف تکمیل و پیش بینی می‌شود تا شهریور ماه امسال از این کار نیز رونمایی شود.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: مردم خواستار رفع مشکلات و تقویت روحیه امید در جامعه هستند که باید در گام دوم انقلاب، هدفمند و با برنامه، توانمندی‌های بی بدیل استان در بخش تاریخی- فرهنگی و صنایع دستی و سرمایه گذاری بخش خصوصی گردشگری، در ۱۵۰ نمایندگی شبکه رادیو و تلویزیونی و شبکه‌های برون مرزی، پخش شود تا ضمن جذب گردشگر داخلی و خارجی، پویایی اقتصادی، اشتغالزایی و نشاط عمومی، انجام پذیرد.

سهرابی، در راستای تعامل بیشتر فی ما بین، انعقاد تفاهم نامه و راه اندازی دفتر همکاری مشترک صدا و سیمای مرکز فارس و میراث فرهنگی استان را پیشنهاد داد که مدیر کل میراث فرهنگی فارس نیز ضمن موافقت با این پیشنهاد، راه اندازی این دفتر در یک مکان تاریخی را به عهده گرفت.

گفتنی است، در پایان این دیدار، اعضای جلسه از روند اجرایی طرح باغ موزه مشاهیر بازدید کردند.

انتهای پیام/ت

راه اندازی دفتر همکاری مشترک صدا و سیمای مرکز فارس با میراث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار