شبهای قدر شاهد افزایش وذخیره خون بیشتری هستیم

مدیر کل انتقال خون همدان گفت: درشب های قدر شاهد افزایش مراجعه شهروندان برای اهدا خون هستیم.

شبهای قدر شاهد افزایش وذخیره خون بیشتری هستیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،  افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون همدان در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به کاهش اهدای خون در ماه مبارک رمضان افزود:  طبق دستور العمل سازمان، میزان ذخیره خون از پنج به هفت روز افزایش می یابد.

وی بیان کرد: فعالیت همکاران این مرکز در ایام مبارک ماه رمضان در نوبت عصر حذف شده و شیفت شب دایر شده است.

 محمدی ادامه داد: در شب های قدر ساعت فعالیت مرکز انتقال خون همدان افزایش و ساعات بیشتری به پذیرش شهروندان اختصاص می یابد.

 مدیرکل انتقال خون همدان بهترین ساعت برای اهدای خون را زمان افطار دانست و به روزه داران توصیه کرد: پس از اهدای خون، مایعات مصرف کنند و از استعمال سیگار به ویژه در 2 تا سه ساعت نخست پس از اهدای خون پرهیز کنند.

 محمدی افزود: با توجه به دائم بودن نیاز به مصرف خون، پائین بودن عمر پلاکت ها و قابل نگهداری و ذخیره نبودن پلاکت ها از اهدا کنندگان انتظار می رود در ماه مبارک رمضان اهدای خون را فراموش نکنند. بیمارستان ها با هیچگونه مشکلی برای تامین خون مورد نیاز مواجه نمی شوند.

این مسئول اظهار داشت: توان افراد روزه دار صبح هنگام بیشتر بوده و می توانند از ابتدای فعالیت اداری تا ساعت 13 برای اهدای خون اقدام کنند.

وی  با بیان اینکه اهدای خون در ماه رمضان منافاتی با روزه داری ندارد ابراز داشت: فرد روزه دار ابتدا توسط پزشک معاینه شده و در صورت ناتوانی جسمی از او خونی دریافت نمی شود.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان میزان اهدای خون کاهش می یابد، اما در شب های قدر شاهد افزایش مراجعه شهروندان به این مراکز بوده و این کمبود جبران می شود.
انتهای پیام/ج

 شبهای قدر شاهد افزایش وذخیره خون بیشتری هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.