برطرف شدن بخشی از خشکسالی میانکاله بهشهر براثر سیلاب اخیر

بخشی از خشکسالی پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله بهشهر براثر سیلاب اخیر برطرف شد.

یدالهی معاون فنی اداره کل محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،به وضعیت خشکسالی تالاب میانکاله بعد از سیلاب‌های اخیر اشاره کرد و گفت: سیلاب‌ های ناشی از بارندگی شدید ۲۷ اسفند پارسال و ۱۲ فروردین امسال سبب شد تا نقاط خشک تالاب بین المللی میانکاله زیر آب برود.
 
وی با بیان اینکه این تالاب یکی از ۱۱ ذخیرگاه زیست کره ایران محسوب می‌شود، افزود: از خشکسالی ۱۵ درصدی چند سال قبل در تالاب بین المللی میانکاله حدود ۱۰ درصد برطرف شده است.
 
معاون فنی اداره کل محیط زیست مازندران گفت: فعالیت‌های احیای تالاب که در سال ۹۶ و ۹۷ با لایروبی تقریبی ۷۶ کیلومتر انجام شد در سیل اخیر هم خساراتی به روستا‌های نزدیک تالاب نرسید.
 
یدالهی افزود: امیدواریم با ادامه طرح لایروبی در سال ۹۸ و ۹۹ تالاب به وضعیت مطلوب آبی برسد.
 
حدود هفت هزار هکتار از وسعت این تالاب در سال‌های گذشته به خاطر خشکسالی و کاهش ورودی آب خشک شده و ترک برداشته بود، ولی بررسی‌ها و مشاهدات کنونی نشان می‌دهد که در این مناطق تا پنج سانتی متر آب وجود دارد.
 
میانکاله اولین تالاب بین‌المللی ثبت شده در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر است که برابر آمار‌های رسمی زیستگاه حدود ۲۰۰ گونه پرنده مهاجر زمستان و تابستان گذران است.

انتهای پیام/آ




سیراب شدن بخشی از تالاب میانکاله پس از سیلاب اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.