رقابت بیش از هزار نفر در آزمون تسهیل گری اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت

آزمون تسهیل گری اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت امروز با شرکت هزار و ۳۴۷ نفر در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جعفر زاده مسئول برگزاری آزمون بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور در مراسم برگزاری این آزمون در بیرجند گفت: این آزمون در ۲۴ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد که از هزار و ۵۸۲ نفر ثبت نام کننده، هزار و ۳۴۷ نفر واجد شرایط شرکت در آزمون بودند.

وی افزود: در خراسان جنوبی هم ۱۵۲ نفر نام نویسی کردند که ۱۳۵ نفر واجد شرایط شرکت در آزمون تسهیل گری اقتصادی اجتماعی شناخته شدند.

جعفر زاده با بیان اینکه پذیرفته شدگان پس از آزمون، ۳ برابر ظرفیت برای مصاحبه تخصصی دعوت می‌شوند گفت: افراد قوبل شده در مصاحبه، در دوره آموزشی دو هفته‌ای در تهران شرکت خواهند کرد.

به گفته مسئول برگزاری آزمون بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور، پذیرفته شدگان نهایی در این دوره تکنیک‌های تسهیل گری اقتصادی و اجتماعی، اصول ایجاد روحیه همدلی و تعاون و مشارکت در روستا‌ها را فرا می‌گیرند.

جعفر زاده با بیان اینکه بنیاد برکت در سال‌های گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در مناطق محروم و روستایی انجام داده است افزود: برای نهادینه سازی اشتغالزایی اجتماع محور، از سال گذشته جذب تسهیل گران اقتصادی و اجتماعی آغاز شد که در خراسان جنوبی در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان، تسهیل گران حضور یافتند.

وی گفت: امسال هم با توجه به گستردگی فعالیت‌های بنیاد برکت و نیاز به جذب تسهیل جدید، دومین دوره آزمون را برگزار کردیم.
مسئول برگزاری آزمون بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور افزود: ویژگی اصلی تسهیل گران اقتصادی و اجتماعی این است که بومی منطقه هستند و شناخت کافی درباره ظرفیت‌های هر منطقه دارند که این، کار را برای جذب مشارکت‌های اجتماعی و اشتغالزایی راحت‌تر می‌کند.

جعفر زاده گفت: تسهیل گران اقتصادی و اجتماعی پس از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره‌های آموزشی در مناطق محروم حضور می‌یابند و با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه، مردم را تشویق به ایجاد کسب و کار‌های جدید می‌کنند.

وی افزود: بنیاد برکت هم به دنبال این فعالیت‌های اشتغال محور از تولید کنندگان و متقاضیان حمایت مالی و در این مناطق سرمایه گذاری می‌کند.

انتهای پیام / ط آ

 برگزاری آزمون تسهیل گری اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت

برچسب ها: امام خمینی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.