حج گنج عظیم معرفتی در اتحاد مسلمانان است

رابط بعثه مقام معظم رهبری گفت: حج گنج عظیم معرفتی در بین مسلمانان است که متاسفانه سیاست های استعماری کوس جدایی اتحاد مسلمانان را در آن می زند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام مجتبی کلباسی، رابط بعثه مقام معظم رهبری، در همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع سال ۹۸ «مسافران قبله» در کاشان گفت: حج از ارکان اسلام و مسلمانی است که مسلمانی بدون آن معنا ندارد.

وی، با تاکید بر اینکه اسلام بر پنج پایه از جمله حج بناشده است افزود: حج ابعاد بسیار متنوع عبادی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دارد و نمونه کاملی است که اصول و فروع در آن قرار دارد.

به گفته وی، حج زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی حضرت، ولی عصر (عج) و مصداق امت واحده‌ای است که در قرآن به آن اشاره شده است.

رابط بعثه مقام معظم رهبری، نمونه امت واحده را در طواف حج تاکیدکرد و گفت: امت واحده‌ای از همه نژاد، زبان‌ها و کشور‌ها است که حول محور توحید می‌چرخند.

 

سیاست‌های استعماری کوس جدایی اتحاد مسلمانان را در حج می‌زند

 
حجت الاسلام کلباسی، با اشاره به اینکه دشمنان جمع این امت واحده را نمی‌خواهند و بدنبال ضربه به آن هستند گفت: حج گنج عظیم معرفتی است که خدواند در بین مسلمانان قرارداده است، اما متاسفانه سیاست‌های استعماری کوس جدایی این اتحاد را می‌زند.

وی، پیام مقام معظم رهبری را در بالابردن سطح دانش و معرفت حج و تکیه بر معرفت افزایی و دانش افزایی حجاج تاکیدکرد و گفت: حج درس‌های بزرگ و واقعی زندگی و معاد را دارد.

به گفته وی، لباس سفید احرام و کفن پوشی حجاج نمادی از درس معاد در حج است.

حجت الاسلام کلباسی، با اشاره به اینکه حج فلسفه و اسراری دارد که نیاز به افزایش درک و مطالعه بیشتر آن است گفت: حفظ شان و شخصیت پیروان اهل بیت (ع) نیز مساله مهم دیگری است که حجاج باید در رفتار و کردار خود رعایت کنند تا با استناد به این حدیث که «کونوا لنا زینا و لاتکونوا علینا شینا» نماد عزت، زینت و افتخار اهل بیت باشند نه اینکه با رفتاری ناشایست باعث طعن ما باشند.

 

حجاج اموری که موجب وهن شیعه می‌شود در حج انجام ندهند

 
وی، حضور زائران در نماز جماعت، پرهیز از اعمالی که باعث وهن و طعن شیعه می‌شود و رعایت یکسری مسائل خاص در عربستان را خواستارشد و گفت: انجام برخی اعمالی که استحباب دارد در صورتیکه انجام آن عوارضی، چون طعن شیعه را داشته باشد استحباب آن از بین می‌رود و نباید آن را انجام دهند.

به گفته وی، حج میهمانی خاص خدواند علاوه بر ماه رمضان با مواهب و خیرات و برکات فراوان آن به عنوان میهمانی عام پروردگار است.

حج میهمانی ویژه و بزرگ حج گزاران به میزبانی خداوند است که از زمان حرکت زائر آغاز می‌شود و حتی تا بعد از حج ادامه دارد.

حجت الاسلام کلباسی، حج را یک مجموعه بسیار شگفت انگیز، عجیب، آینده ساز و زمینه ساز ظهور عنوان کرد و گفت: آشنایی مسلمان سراسر جهان با یکدیگر و تعامل و معرفت افزایی آن‌ها از دیگر فلسفه‌های حج است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حج از جمله مضماین بلند دعای طواف هزاران نکته باریک‌تر از مو در حوزه‌های عبادی، سیاسی و معرفتی دارد گفت: حج معارف بیکران توحیدی انسان ساز است.

شایان ذکر است: همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع سال ۹۸ «مسافران قبله» با حضور حجت الاسلام مجتبی کلباسی رابط بعثه مقام معظم رهبری و حجت الاسلام ملا معاونت بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم ظهر امروز جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزارشد.

امسال ۶۶۰ زائر بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به مکه معظه و مدینه منوره اعزام می‌شوند که ۳۵۶ نفر از آن‌ها بانوان و ۳۰۴ نفر آقایان هستند و اولین پرواز آن‌ها از ۱۷ تیرماه ۹۸ آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار