فتاحی نویسنده آثار کودک گفت: قیمت کاغذ چندین برابر شده و کاش می‌شد فکری کرد و قیمت کاغذ را ثابت نگه داشت.

حسین فتاحی نویسنده آثار کودک درباره کیفیت آثار بخش کودکان و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حاضر در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: از نظر من نمایشگاه یک فرصت استثنایی برای خانواده‌هاست و آن‌ها می توانند وقت خود را در مکانی که دسترسی به ناشران آسان است، بگذرانند و این درحالی است که این فرصت در حالت عادی بسیار کم پیش می آید و شما باید زمان بیشتری صرف کنید، ولی نمایشگاه کتاب این فرصت را به ما می دهد تا بتواند به راحتی کتب مختلف را بخریم.

وی افزود : از طرفی بچه‌ها نیز هم سن و سال‌های خود را می بینند که در حال خرید کتاب هستند وهمین موضوع آن ها را تشویق به کتاب می کند و خرید کتاب برای آن ها خاطره خوشی را رقم زده و در نهایت خواندن کتاب را لذت بخش می کند.

نویسنده آثار کودک با اشاره به اینکه در سال های اخیر نمایشگاه حرکت رو به جلو کمتر بوده، گفت: در نمایشگاه فقط عرضه کتاب داریم و باید کارهایی جدید هم انجام دهیم، برای نمونه به کودکان در مکانی مشخص از نمایشگاه با فرم های قصه خوانی و فهم قصه آشنا شوند و از نظر من نمایشگاه ظرفیت این کارها جانبی را دارد و می تواند به فضای قصه و کتاب خواندن کمک کند.

فتاحی درخصوص افزایش قیمت کتاب گفت: والدین قیمت ها را با سال های گذشته مقایسه می کنند و همین افزایش قیمت ها قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد و می بینیم که مادران کمی سختگیرانه تر برخورد می کنند. کاش بشود برای این مسئله فکری کرد و قیمت کاغذ را مانند قیمت نان ثابت نگه داشت، زیرا کتاب هم خوراک ذهن است و به هرحال خانواده ها بودجه مشخصی برای خرید کتاب دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار