مطالبات سال ٩۶ فرهنگیان در حال پرداخت است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: هنوز مطالبات فرهنگیان در سال ٩۶ در حال پرداخت بوده هر چند از سال ٨٨ تاکنون معوقاتی دارند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، صبح امروز به مناسبت هفته معلم «مراسم سپاس از معلم»، در بیرجند با حضور مشاور استاندار، فرماندار بیرجند و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حسینی مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در این جلسه گفت: بسیاری از تعلقات اگر صمیمانه باشد بار مثبت خوبی در پی خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه نوع نگاه به جامعه معلمان فردی نیست، تصریح کرد: به لحاظ رسالتی که بر دوش معلمان بوده و نقشی که ایفا می‌کنند تعلق خاطر خاصی به معلمان وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌ها معلمان حضور داشته و جایگاه معلمی بسیار دارای اهمیت بوده گفت: باید بتوانیم جایگاه فرهنگیان را به گونه‌ای تبیین نماییم که به خوبی نقشی که آن‌ها ایفا می‌کنند نشان داده شود.

جایگاه معلمان به خوبی تبیین نشده است

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: وقتی اصل جایگاه معلمان به خوبی تبیین گردد رسالت و نقش معلمی در توسعه جامعه به خوبی نشان داده می‌شود.

حسینی عدم تبیین صحیح جایگاه معلمان را یکی از مشکلات موجود در جامعه برشمرد و یادآور شد: اگر کانون توجه در تمام ابعاد به آموزش و پرورش به معنای واقعی باشد شاید بسیاری از چالش‌ها و ناهنجاری‌هایی که امروزه با آن روبرو هستیم را نداشتیم.

وی ادامه داد: شاید معلمان نیز این چنین نگاهی به جایگاه خود نداشته به همین سبب نگاه‌ها معطوف به این نقش به معنای واقعی صورت نگرفته و به آن عمل نشده است.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به این سخن که کشوری که فرهنگ آن درست نشود بقیه کارهایش بسته می‌ماند گفت: این موضوع یک واقعیت بوده و تعارف نیست و باید نگاه جدی به آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه خوشبختانه امروز دولت به این امر توجه کرده، اما نیاز به نگاه همگانی دارد، اضافه کرد: باید در جمعی که تاثیرگذاران حکومتی و غیرحکومتی بوده نگاهشان به این سمت معطوف گردد که جایگاه معلمی نخستین جایگاه برای کمک کردن و ارزش گذاشتن در جامعه بوده که باید به این نگاه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه باید عمیق‌تر به جایگاه معلم توجه شود، تصریح کرد: باید به جایی برسیم که حضور معلم در یک مکان به آن قداست دهد.

برگزاری مراسم سپاس از معلم در ۲۷۰۰ مدرسه خراسان‌جنوبی

سکینه طیبی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: تجلیل از معلمان در واقع تجلیل از فرزانگانی بوده که نهال امروز را شکوفا می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ١۵ هزار فرهنگی فعالیت دارند، یادآور شد: فرهنگیان استان در سختکوشی و تلاش سرآمد هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: امسال براساس سهمیه‌ای که مشخص شده از ٩۵ معلم تلاشگر و نمونه شهرستانی، ٢٩ معلم تلاشگر و نمونه استانی و یک معلم تلاشگر و نمونه کشوری در استان تجلیل به عمل می‌آید.

طیبی با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین معلمان در کنار سایر کارکنان باید پژوهشگر و استاد باشند، تصریح کرد: فرهنگیان خراسان‌جنوبی همه این ویژگی‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه در طی هفته معلم برنامه‌های زیادی از سوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی پیش‌بینی و اجرا می‌شود، اضافه کرد: دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های فرهنگی شاهد و ایثارگر، برگزاری جلسه استانی تجلیل از معلمان، برگزاری مراسم یادبود متوفیان فرهنگی و شکل‌گیری کاروان سپاس از مقام معلم در دو هزار و ٧٠٠ مدرسه استان از جمله این برنامه‌ها است.

طیبی گفت: هنوز مطالبات فرهنگیان در سال ٩۶ در حال پرداخت بوده هر چند از سال ٨٨ تاکنون معوقاتی دارند، اما کلاس درسی به سبب وجود این مطالبات تعویق نشده است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای شاخه گل از معلمان این دبستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار