مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان:

معدن بوکسیت شاهوار باید تعطیل شود

امیر عبدوس گفت: باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تعطیلی معدن و برآورد خساراتی که تا کنون به محیط زیست خارج از محدوده قانونی مجوز وارد کرده، می‌بایست استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در نشستی با موثران و فعالان زیست محیطی شاهرودبا اشاره به اینکه محیط زیست قائل به تعطیلی کامل معدن بوکسیت شاهوار است، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تعطیلی معدن و برآورد خساراتی که تا کنون به محیط زیست خارج از محدوده قانونی مجوز وارد کرده، می‌بایست استفاده کرد.

وی با اشاره به این موضوع که اعضای کارگروه حفظ بیت المال استان متشکل از دستگاه‌های منابع طبیعی، آب، راه و غیره همگی که به صورت تک تک مخالف بهره برداری معدن هستند، اظهار داشت: اینکه چرا تا کنون این اعضا اقدام قانونی و قضائی را صورت نداده‌اند امروز جای بحث نیست لذا موضوع اساسی این است که وقتی همه این دستگاه‌ها حول یک کارگروه که اختیارات قانونی دارد جمع شوند قطعاً می‌توان شاهد تصمیمات خوبی برای عدم تداوم تخریب محیط زیست در شاهوار شاهرود بود.

عبدوس با بیان اینکه طبق اصلاحیه قانون مجازات اسلامی و مدنی از این پس ان جی او‌ها نیز می‌توانند به تنهایی در مقابل تخریب‌های محیط زیستی هر منطقه اقامه دعوا کنند، گفت: از سازمان‌های مردم نهاد فعال در شاهرود نیز می‌خواهیم تا درباره تخریب‌های این معدن اقامه دعوا کنند.

وی با بیان اینکه معدن بوکسیت شاهوار از دو منظر پیگیری خواهد شد، تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف چند اقدام در دستور کار است که یکی از آن‌ها استفاده از ظرفیت کانون وکلای استان سمنان و همچنین به کار گیری یک وکیل توسط اداره محیط زیست شاهرود برای رسیدگی قضائی به پرونده است.

انتهای پیام / م

پیگیری دلایل تعطیل شدن معدن بوکسیت شاهوار

 

برچسب ها: معدن ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.