درویش: ما به از بین بردن اسطوره‌ها عادت کرده ایم/ مبلغ قرارداد دایی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون بود

مدیرعامل سابق باشگاه سایپا گفت: به نخبه کشی و از بین بردن اسطوره‌ها عادت کرده ایم و امیدوارم خبر اخراج دایی را برای آلمانی‌ها ترجمه نکنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا درویش، مدیرعامل سابق باشگاه سایپا درباره برکناری علی دایی که در زمان او به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده بود از این سمت اظهار داشت: ما به نخبه کشی و از بین بردن اسطوره‌ها عادت کرده ایم. هفته پیش در میهمانی‌ای بودیم یک آلمانی که برای اولین بار آمده از فرهنگ ایرانی خیلی خوشش آمده بود و زمانی که متوجه شد من کار ورزشی کرده‌ام و پیش از این با علی دایی مرتبط بودم خوشحال شد و گفت او از اسطوره‌های ایران است که خیلی دوست دارم ببینمش و با او عکس بگیرم.

درویش: ما به بین بردن اسطوره هایی مانند دایی عادت کرده ایم/ مبلغ قرارداد او با سایپا حدود یک میلیارد و 300 میلیون بود

دایی از ملی پوشان جوانان و امید در تیمش استفاده کرد

او ادامه داد: زمانی که از طریق تلویزیون متوجه برکناری دایی شدم نگران بودم کسی چنین خبری را برای این فرد آلمانی ترجمه نکرده باشد تا او متوجه نشود با اسطوره هایمان چگونه رفتار می‌کنیم. باید از علی دایی برای زحماتی که در ۲ سالی که من در خدمت او بودم کشید تشکر کنم. او بازیکنان نخبه‌ای را به فوتبال ایران معرفی کرد و سایپا، جوان‌ترین تیم لیگ برتر است. می‌دانید 6 تا 7 بازیکنی که دایی از آن‌ها در سایپا استفاده می‌کرد بازیکن تیم ملی جوانان و امید ایران هستند. او به دلیل بضاعت مالی محدود باشگاه سایپا مجبور بود از بازیکن جوان استفاده کند.

هزینه کل تیم سایپا اندازه قرارداد یک بازیکن تیم لیگ برتری است

درویش تصریح کرد: دلیل اینگونه رفتار کردن با علی دایی را باید از مدیران فعلی باشگاه سایپا پرسید. به نظر می‌رسد به دلیل تعویق در پرداخت مطالبات بازیکنان و انجام نشدن تعهدات باشگاه نسبت به بازیکنان، آن‌ها از سرمربی تیم گلایه کردند. به هر حال بازیکن هم خانواده و مشکلات خودش را دارد. وقتی دایی می‌بیند با تیمی جوان و ارزان نتیجه گرفته، اما کسی از او سراغ نمی‌گیرد طبیعی است دچار شرایط سختی می‌شود. سال گذشته تیم ما سهمیه آسیا گرفت و شاید باور نکنید، اما هزینه یکی از بازیکنانی که یک تیم لیگ برتری در نیم فصل جذب کرد اندازه کل بازیکنان و کادرفنی باشگاه سایپا بود.

دل دایی از بی توجهی به تیمش به درد آمد

مدیرعامل سابق باشگاه سایپا افزود: در این ورزش نابرابر علی دایی شایستگی‌های این جوانان را بروز می‌دهد و انتظار دارد مدیران بالادستی اگر پول ندارند دست کم دستی بر سر بازیکنان بکشند و به آن‌ها خسته نباشید بگویند، اما وقتی می‌بیند هیچکس سراغی از تیمش نمی‌گیرد دلش به درد می‌آید. البته به دلیل اینکه صدای فوتبالی‌ها بیشتر شنیده می‌شود همه از مشکلات باشگاه سایپا باخبر می‌شوند، اما پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال این باشگاه هم که تیمش نایب قهرمان لیگ برتر شد چند شب پیش با برخی بازیکنان خود تماس گرفته و آن‌ها به اکبری گفته اند ما تاکنون با وجود اینکه حدود ۲ ماه از پایان فصل گذشته ۵۰ درصد از مطالباتمان را هم نگرفته ایم. حتی بازیکنان واترپلو سایپا با وجود قهرمانی در لیگ شاید ۲۰ درصد پولشان را هم نگرفته اند. این مشکل برای کل ورزشکاران باشگاه سایپا است، اما صدای فوتبالی‌ها بیشتر شنیده می‌شود.

درویش: ما به بین بردن اسطوره هایی مانند دایی عادت کرده ایم/ مبلغ قرارداد او با سایپا حدود یک میلیارد و 300 میلیون بود

درویش درباره اینکه تاکنون چند درصد از مطالبات علی دایی پرداخت شده است، گفت: فکر می‌کنم کل تیم تاکنون زیر ۶۰ درصد گرفته اند، اما برخی بازیکنان آپشن‌هایی در قراردادشان دارند. برخی نفرات هم از سال‌های گذشته طلب دارند.

او درباره اینکه شنیده می‌شود اگر علی دایی از مسئولان سایپا تعریف می‌کرد از سرمربیگری این تیم اخراج نمی‌شد، بیان کرد: البته دایی چیز بدی نگفت بلکه گفت درست نیست بازیکن باشگاهی به نام سایپا با این حجم از تولید کارخانه مشکل مالی داشته باشند. این بحث در زمان ما هم وجود داشت و به ما می‌گفتند باید برای تیم حامی مالی بگیرید. به هر کسی هم می‌گفتیم بیاید و حامی باشگاه شود می‌گفت خود سایپا باید از دیگران حمایت مالی بکند.

دایی به دلیل مشکلات کارگران سایپا اردوی خارجی تیمش را تعطیل کرد

درویش درباره اینکه گفته می‌شود کارگران شرکت سایپا از علی دایی ناراحت هستند، گفت: اواخر پاییز ۹۷ علی دایی درخواست کرد برای حمایت از کارگران سایپا به خط تولید این کارخانه برویم تا در روز‌هایی که تولید کم است به آن‌ها روحیه بدهیم و حتی بعد از ظهر همان روز گفت اردوی خارجی تیم را به دلیل مشکلات کارگران کارخاته تعطیل کنید.

قرارداد دایی با سایپا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود

او درباره مبلغ قرارداد دایی با باشگاه سایپا گفت: فکر می‌کنم قرارداد دایی با سایپا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که از آن مالیات هم کسر می‌شود.


بیشتر بخوانید: دایی: در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده شده است/ من درد جامعه را گفتم/ برای پشت میز نشستن زاده نشده‌ام


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار