معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

زنان ۷۵ درصد از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند

ابتکار گفت: در حال حاضر زنان ۷۵ درصد از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند و صنایع دستی ایران در ۳ رتبه‌ی اول جهانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین مبادله موافقت نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برای اشتغال ۶۰۰۰ زن سرپرست خانوار بر اساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۲۴ استان کشور، صبح امروز (شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه) با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه رویکرد ما نتیجه محور است، اظهار کرد: مد نظر داریم تا افراد در انتهای کار به مشاغل شرافتمندانه و پایدار دست پیدا کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: برای ما نتیجه کار بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید: هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی برای بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار


وی بیان کرد: زنان سرپرست خانوار، نه تنها معیشت خود و فرزندانشان را تأمین می‌کنند، بلکه بعضی از آن‌ها هزینه‌های پدر و مادر خود را هم تأمین می‌کنند.

ابتکار با بیان اینکه از زاویه آسیب به این موضوع نگاه نمی‌کنیم، گفت: در حال حاضر زنان ۷۵ درصد از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند و صنایع دستی ایران در ۳ رتبه‌ی اول جهانی قرار دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بخش کشاورزی افزود: ۴۰ درصد از تولیدات کشاورزی توسط زنان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از فرش ایرانی را زنان تولید می‌کنند، افزود: فرش ایرانی دستبافت برای ما نقش مهمی دارد و مشکل بیمه‌های زنان تا مقدار زیادی رفع شده است.

ابتکار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با کار‌های این چنینی یک الگوی موفق را ایجاد کنیم تا منشأ امید برای آینده کشور باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار