معاون میراث فرهنگی اردبیل:

موزه شهر گرمی تا اواخر خرداد ماه به بهره برداری می‌رسد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: موزه شهر گرمی تا اواخر خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در اولین سمینار رؤوسای شهرستان گفت: موزه شهر گرمی تا اواخر خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: تعدادی از اشیاء تاریخی مربوط به عصر آهن که در شهرستان پارس آباد یافت شده بود توسط یکی از هم استانی‌ها به اداره کل میراث فرهنگی استان اهدا شده است که در مراسم روز پاسداشت میراث فرهنگی از وی تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: قلعه تاریخی اولتان نیز امسال به عنوان معدود آثار تاریخی در شمال استان ساماندهی خواهد شد.

لطفی با اشاره به اینکه مدرسه تاریخی امام خمینی بیله سوار به عنوان یکی از مدرسه تاریخی ثبت ملی شده است، افزود: این مدرسه با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش به عنوان موزه شهر بیله سوار آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه موزه مشکین شهر درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: یادمان شهدای بیله سوار نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازارچه صنایع دستی امسال در بقعه شیخ حیدر مشکین شهر راه اندازی خواهد شد و همچنین سنگ فرش مجموعه شهر یری نیز در سفر رییس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

ثبت ملی مدرسه تاریخی امام خمینی بیله سوار

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار