وزیر بهداشت گفت: برخی بیماری‌ها با واکسن کنترل نمی‌شوند و پیشگیری از آن باید از کودکی و با فرهنگ سازی در بین دانش آموزان عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جریان سفر به استان اردبیل و حضور در جشن ملی مدارس عاری از پوسیدگی دندان در شهرستان نمین تصریح کرد: دیابت، فشار خون و چاقی از جمله بیماری‌هایی است که باید از سنین کودکی برای جلوگیری از آن آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی بیان کرد:با اقدامات بهداشتی انجام گرفته، مرگ و میر کودکان زیر پنج سال و مرگ و میر ناشی از بارداری و زایمان کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر نیز جلوگیری از بیماری‌های دهان و دندان از کودکی سرلوحه فعالیت‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی افزود: برای موفقیت در این طرح‌های بهداشتی و سلامت باید از سنین کودکی فرزندان را با موضوع خودمراقبتی و رعایت بهداشت آشنا کنیم تا در سنین بالا از بروز بیماری‌ها پیشگیری شود.

وزیر بهداشت به اجرای طرح جلوگیری از پوسیدگی دندان در مقطع ابتدایی اشاره کرد و از تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز پایه ابتدایی در این طرح در سالجاری خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این مراسم به اقدامات پزشکی انجام گرفته در استان اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت پزشکان در آبدرمانی‌ها از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در سالجاری انجام می‌شود.

بهروز ندایی افزود: همچنین تلاش برای تکمیل بخش‌های بیمارستانی در استان و تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به موفقیت شهرستان نمین در اجرای طرح ملی مدرسه عاری از پوسیدگی دندان، بیان کرد: برای نهادینه کردن سلامت و جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری‌ها در سنین بالا، لازم است فرهنگ خود مراقبتی از کودکی شروع شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح جلوگیری از پوسیدگی دندان

برچسب ها: وزیر بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.