متهمان پرونده شرکت پدیده به زودی محاکمه می‌شوند

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: طبق کیفرخواست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز به اتهام 'اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری به زودی محاکمه می‌شوند.

متهمان پرونده شرکت پدیده به زودی محاکمه می‌شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از حجت الاسلام علی مظفری گزارش داد: در این چارچوب تعداد دیگری از افراد نیز به مشارکت در کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده شاندیز و تحصیل مال نامشروع متهم هستند.

وی بدون اشاره به تاریخ دقیق برپایی دادگاه افزود: پرونده موسوم به 'پدیده' با سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر، پس از طی تشریفات قانونی و تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به 'دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی' سپرده شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به روند رسیدگی به این پرونده اشاره و وصول گزارش‌های متعدد از مراجع ذیصلاح قانونی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه در شرکت پدیده و بی توجهی مسئولان وقت آن شرکت نسبت به تذکرات اشاره و بیان کرد: اقدامات قانونی با هدف حفاظت از منافع سرمایه گذاران و سپرده گذاران با رویکرد پیشگیری از گسترش جرائم و تخلفات در چارچوب ممنوعیت تبلیغات اغواگرانه این شرکت از سوی مرجع قانونی آغاز شد و رسیدگی به موضوع شرکت پدیده شاندیز ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: بی توجهی مسئولان این شرکت به تذکرات قانونی و استفاده نکردن از فرصت‌های اعطایی برای جبران مافات مشکلات متعددی را برای جمع زیادی از هموطنان به وجود آورد که در بسیاری از موارد این مشکلات به صورت تجمعات اعتراضی بروز کرده است.

حجت الاسلام مظفری بر اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی برای مبارزه با مفسدان اقتصادی تاکید و بیان کرد: برخورد قاطع و شجاعانه مجموعه قضایی با افراد موسوم به 'دانه درشت' موجب امیدآفرینی در میان مردم شده است. دادگستری خراسان رضوی نیز در چارچوب موازین قانونی و در راستای دفاع از حقوق عامه با متخلفان این پرونده همچون پرونده‌های پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان برخورد می‌کند.

پیش از این با برپایی نشست‌های 'دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد دو پرونده مربوط به تخلفات شرکت سرمایه گذاری پردیسبان و نیز تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان رسیدگی و احکام مجازات متهمان آن اعلام شده است.

فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد چند سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاه‌های ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت، با دستور مراجع قضایی متوقف شد.

بر این اساس پروژه پدیده شاندیز چهار سال پیش با دستور مرجع قضایی تعطیل و بر این اساس در مرحله نخست اقدامات قضایی، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت با حکم دادستانی خراسان رضوی بسته و بعد از مدتی فعالیت‌های کل پروژه متوقف شد.

حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پرژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه‌های جدی مسئولان بوده بطوری که سه سال پیش با تشکیل 'ستاد تدبیر' در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی مجدد و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت. پیرو این اقدامات بود که مدیرعامل جدید گروه شرکت‌های پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اعلام کرد ۴۵ شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه‌های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد کرده اند.

هم اینک گروه شرکت‌های پدیده در قالب شش شرکت اصلی و دو موسسه وابسته در حال فعالیت بوده و دارای دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان است. هم اینک بطور میانگین دو هزار نفر در بخش‌های مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.

انتهای پیام/ف

متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز به اتهام 'اخلال در نظام اقتصادی محاکمه می‌شوند

برچسب ها: دادگستری ، دادسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.