بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند

سرپرست فرمانداری بانه گفت: بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرپرست فرمانداری بانه گفت: سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی بانه به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱.۱ مترمربع بوده که یک هشتم استاندارد کشور است.

محمد امین زاده عصر شنبه در نخستین نشست نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اشاره به اینکه سرانه فضای کتابخانه برای هر ۱۰۰ نفر هشت متر مربع است اظهار داشت: این شاخص در بانه طی چند سال اخیر افزایش نداشته که لازم است برای رسیدن به حد استاندارد هفت برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بانه زادگاه نویسندگان و مشاهیر نامدار و برجسته کشور است و باید چاره‌ای اساسی برای افزایش سرانه کتابخانه‌های شهرستان برداشته شود.

امین زاده افزود: تلاش می‌شود با اعتماد سازی و جلب مشارکت‌های مردمی فضای کتابخانه‌های عمومی و مشکلات این حوزه حل شود و نیم درصد شهرداری بانه نیز پرداخت می‌شود.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی بانه نیز گفت: بر اساس استاندارد جهانی باید به ازای هر نفر چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود داشته باشد که این شاخص در بانه به ازای چهار نفر نیم جلد است.

علی حیدر آقایی افزود: در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه ۶۷ هزار و ۹۸۲ جلد کتاب وجود دارد و ۲ هزار ۷۹۸ نفر عضو نهاد کتابخانه‌های عمومی بانه هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند اضافه کرد: نشست‌های تخصصی کتابخوانی در راستای ترویج این فرهنگ به صورت مرتب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

سرانه کتابخانه های بانه یک هشتم استاندارد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.