کشته شدن ۳ نظامی ترکیه‌ای بر اثر حمله خمپاره‌ای/ینی شفق: وعده واشنگتن به پ‌ک‌ک برای کمک مالی ۳۰ میلیون دلاری

اعضای پ‌ک‌ک با پرتاب چندین گلوله خمپاره از شمال عراق به داخل خاک ترکیه، سه نظامی این کشور را کشتند.

کشته شدن ۳ نظامی ترکیه‌ای بر اثر حمله خمپاره‌ای/ینی شفق: وعده واشنگتن به پ‌ک‌ک برای کمک مالی ۳۰ میلیون دلاریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع ترکیه در آنکارا اعلام کرد اعضای پ‌ک‌ک روز شنبه با پرتاب چندین گلوله خمپاره از شمال عراق به داخل خاک ترکیه، سه نظامی این کشور را کشتند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها از شمال عراق به خاک ترکیه، سه نفر از برادران ارتشی ما کشته شدند». این منبع خبری از زخمی شدن یک نظامی دیگر در این حادثه خبر داد. وزارت دفاع ترکیه با اشاره به چندین حمله خمپاره‌ای به پایگاهی نظامی در استان مرزی هاکاری ترکیه، از بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش در واکنش به این اقدام خبر داد.

تنش خونین میان ترکیه و پ ک ک از سال ۱۹۸۴ تا کنون به کشته شدن بیش از ۴۰ هزار نفر منجر شده است. پ ک ک به ویژه در جنوب شرق ترکیه فعال است. این گروه همچنین در مناطق کوهستانی شمال عراق پایگاه‌های پشتیبانی دارد. این در حالی است که نیروی هوایی ترکیه این پایگاه‌ها را به طور مرتب بمباران می‌کند. آنکارا، آمریکا و اتحادیه اروپا، پ ک ک را سازمانی تروریستی می‌دانند.

به علاوه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد یگان‌های مدافع خلق موسوم به‌ی پ گ روز شنبه یک نظامی دیگر ارتش ترکیه را در شمال سوریه کشتند.‌ ی پ گ یک گروه شبه نظامی کُرد است که با پ ک ک در ارتباط است. غربی‌ها از‌ ی پ گ برای مقابله با داعش حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر، روزنامه «ینی شفق» در گزارشی نوشت یک هیات آمریکایی از اعضای وزارت خارجه و دفاع این کشور ماه گذشته ضمن بازدید از سوریه و دیدار با نمایندگان پ ک‌ک، وعده داده است برای بازسازی تجهیزات نظامی، عضو گیری جدید و افزایش دستمزد شبه نظامیان پ ک ک، ۳۰ میلیون دلار به این گروه کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار