اعتبارات امسال کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ درصد رشد یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبارات این استان از محل ردیف‌های گوناگون در بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۷.۴ درصد رشد یافته است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حسن نوروزی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  میزان اعتبارات مصوب امسال استان افزون بر یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به برخی طرح های مهم عمرانی و زیربنایی در استان نیز گفت: طرح آبرسانی به ۶ شهر چرام، دهدشت، سوق، لنده، چاروسا و دیشموک یکی از مهمترین این طرح هاست.

نوروزی محور تشان، لنده- بهبهان و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از مهمترین طرح‌های مهم و زیربنایی دانست و گفت: ردیف بودجه ملی این طرح به تصویب رسیده و از سال جاری نیز اعتبار لازم برای آغاز عملیات اجرایی آن اختصاص خواهد یافت.

نوروزی یادآور شد: طرح پاتاوه -دهدشت نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۲ درصد در حال اجراست که با وجود تامین اعتبار بالای یکهزار میلیارد ریالی این طرح، اما پیمانکار تا حدودی در زمینه اجرای این طرح کوتاهی می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: سال گذشته رقمی افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از زمین لرزه در بخش‌های مختلف تخصیص یافت.

وی همچنین از تخصیص افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و زیباسازی بلادشاپور (شهرقدیم دهدشت) خبر داد و گفت: طرح‌های ملی شامل زیست کره دنا، طرح آبرسانی به اراضی دهدشت غربی، موزه دفاع مقدس، باند اضطراری امداد و نجات دهدشت، بیمارستان‌های پاتاوه و سی سخت، فاضلاب شهر یاسوج، شبکه فاضلاب‌های لنده و باشت از جمله طرح‌هایی هستند که در قانون بودجه سال جاری ردیف ملی دریافت کرده اند.

نوروزی تصریح کرد: همچنین میزان اعتبار طرح آبرسانی به لیکک از ۱۸۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۷ به حدود ۲۸۰ میلیارد ریال در بودجه سال جاری رسیده است.

وی گفت: طرح آبرسانی به شهر‌های چرام، دهدشت، سوق و لنده نیز از ۲۵۰ میلیارد ریال سال گذشته به رقمی افزون بر ۳۲۰ میلیارد ریال در قانون بودجه امسال افزایش یافت.

نوروزی همچنین تاکید کرد: در سال جاری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال برای سد آبریز، ۴۰ میلیارد ریال برای موزه نفت گچساران اختصاص یافت.

نوروزی ابراز داشت: میزان اعتبار تخصیص یافته به طرح چهارخطه یاسوج - سمیرم از ۱۱۰ میلیارد ریال دربودجه سال گذشته به رقمی افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال در بودجه امسال رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: سال گذشته افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات ترمیم (جزء ۷۷ ردیف ۵۵۰ هزار قانون بودجه کل کشور) به این استان تخصیص یافت.

این میزان اعتبار برای شهرستان‌ها و مناطقی است که اعتبارات یک سوم نفت مربوط به مناطق نفت خیز به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.
از مجموع هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد ۲ شهرستان گچساران و بهمئی جزو مناطق نفت خیز محسوب می‌شوند.

نوروزی افزود: بر اساس قانون این میزان اعتبار ترمیمی (تملک دارایی سرمایه ای) به ۶ شهرستان شامل بویراحمد، باشت، کهگیلویه، لنده، چرام و دنا تخصیص یافته است.

وی گفت: بیشترین سهم پرداختی از این میزان اعتبار ابلاغ شده به شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه به ترتیب با ۷۸ و ۳۸ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس قانون همچنین ۹ میلیارد ریال از این میزان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به صندوق حمایت از کشاورزان استان تخصیص یافته است.

وی همچنین با اشاره به نحوه توزیع ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبارات در قالب ارتقای شاخص‌ها نیز گفت: این میزان اعتبار بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در حوزه حمل و نقل، راه، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری هزینه شده است.

انتهای پیام/غ

افزایش اعتبارات استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.