در نشست خبری مطرح شد؛

شرط حضور در جشنواره تلویزیونی مستند مشخص شد/اضافه شدن بخش مستند نگاری

مدیر شبکه مستند شرط حضور برای آثار جشنواره و جزئیات دیگر آن را تشریح کرد.

شرط حضور در جشنواره تلویزیونی مستند مشخص شد/اضافه شدن بخش مستند نگاریبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری سومین جشنواره مستند فیلم، عکس و مستندنگاری با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند امروز در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

مدیر شبکه مستند در ابتدای این نشست گفت: فراخوان جشنواره مستند در روز‌های اخیر منتشر شد و مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره نیز آخر اردیبهشت ماه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه آثار ارسال شده در این دوره از جشنواره در دو بخش داوری خواهد شد، گفت:یک بخش توسط هیات داوران و به صورت حرفه‌ای خواهد بود و یک بخش دیگر هم توسط آراء مردمی انتخاب می شود.

غفوری تصریح کرد: بخش آراء مردمی به این صورت خواهد بود که آثار ارسالی و پذیرفته شده در ۴۵ باکس ۶۰ دقیقه‌ای از شبکه مستند پخش می‌شود و مردم از طریق ساز و کاری که اعلام می‌شود نظرات خود را در این بخش ارسال می‌کنند.

سلیم غفوری با بیان اینکه امسال هم همانند سال های گذشته جوایز در دو بخش اهدا می شود، اظهار کرد: طبق فراخوانی که منتشر شده است، نفر اول این جشنواره ۱۲ میلیون جایزه نقدی و ۴۰ میلیون جایزه حمایت از تولید اثر بعدی دریافت خواهد خواهد کرد. بخش حمایت از تولید اثر بعدی شامل همه نفرات برگزیده می شود ضمن اینکه همه آثار راه یافته به جشنواره که از شبکه مستند پخش خواهد شد مبالغی را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: امسال در کنار فیلم و عکس مستند بخشی با عنوان مستند نگاری در جشنواره وجود دارد که به دلیل اهمیت پژوهش در کار مستند سازی این بخش را به جشنواره اضافه کرده ایم. بسیاری از مستندات برجسته در سینما و تلویزیون قبل از ساخت، درگیر تولید مستندنگاره یا پژوهش های میدانی می شود.

مدیر شبکه مستند همچنین با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره احتمالا در اواخر شهریور یا اوایل مهر خواهد بود، اضافه کرد: پیش بینی ما این است که حدود ۶۵ اثر در این جشنواره پذیرفته خواهند شد که کار نمایش آثار نیز از تیرماه سال جاری در شبکه مستند و در یک باکس ۶۰ دقیقه شروع می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط پذیرش آثار در این دوره از جشنواره عنوان کرد: شرط ما برای حضور آثار، سال تولید آن ها است. در فراخوانی که منتشر شده آثاری به جشنواره راه پیدا خواهند کرد که از سال ۹۵ به بعد به تولید رسیده اند. البته لازم می دانم این نکته را هم اضافه کنم که شرکت در جشنواره های دیگر ملاک انتخاب آثار نخواهد بود و همه صاحبان آثار از سراسر کشور می توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

وی در پایان گفت : پخش نمایش این آثار در شبکه مستند شنبه تا چهارشنبه ها خواهد بود و علاوه بر انتخاب هیات داوران، مردم نیز در انتخاب نفرات برگزیده نقش بسزایی خواهند داشت.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.