کاهش وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت : وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت : این مهم جزء با فرهنگ سازی، مشارکت و دلسوزی اقشار مختلف مردم و مسئولان، پیشگیری و بموقع عمل کردن میسر نبوده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از آتش سوزی‌های عرصه‌های جنگلی و مرتعی ناشی از عوامل انسانی است، گفت : اکثر آتش سوزی‌هایی که توسط عوامل انسانی اتفاق می‌افتد به دلیل غفلت و بی احتیاطی از سوی کسانی است که به این عرصه‌ها مراجعه می‌کنند که در این ارتباط باید گفت که بالا رفتن سطح آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در کاهش آتش سوزی‌ها بسیار نقش آفرین بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه افزود: ۶۵ درصد آتش سوزی و تخریب منابع طبیعی توسط گردشگران، چهاردرصد توسط پادگان ها، ۱۵ درصد توسط پس چر مزارع، ۱۵ درصد توسط درگیری‌های قومی و قبیله‌ای و ۲ درصد بواسطه عوامل طبیعی که بازهم دستخوش عوامل انسانی است، اتفاق می‌افتد.

کولانی به تجهیز دهیاران و سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و یادآور شد: در تلاش هستیم با همکاری استانداری و مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در حد توان دهیاران و سازمان‌های مردم نهاد را به وسایل اطفای حریق تجهیز کنیم.

فرماندار جوانرود نیز با یادآوری مسایل و مشکلاتی همچون ریزگردها، خشکسالی و سرمازدگی و سیل گفت: حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود وهمه ما باید همیارمحیط زیست باشیم.

رستگار یوسفی افزود: برای اجرای هر طرح توسعه‌ای اگر حفظ منابع طبیعی مدنظر نباشد برنامه‌های توسعه‌ای با مشکل مواجه خواهد شد.

وی به هزار میلی متر بارندگی امسال در شهرستان و بی سابقه بودن با ۳۰ سال گذشته اشاره و اظهار داشت: تجهیز دهیاران به وسایل اطفای حریق و مشارکت آحاد مردم و مسئولان در منطقه ضروری است.

 

 

انتهای پیام/د

فرهنگ سازی، مشارکت و دلسوزی اقشار مختلف مردم

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار