معاون استانداری لرستان خبر داد؛

آغاز پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان لرستانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از آغاز پرداخت تسهیلات به سیل‌زده‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان درجلسه با مدیرعامل بانک مسکن کشور در محل استانداری از‍ آغاز پرداخت تسهیلات به سیلزدگان استان خبر داد و افزود: در این حادثه حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی و ۶ هزار واحد تجاری آسیب دیده که بخشی از آن‌ها احداثی و بخش دیگر تعمیری هستند.

امیری اظهار داشت: متقاضیان از طریق بنیاد مسکن به شعب بانک‌ها معرفی می‌شوند و در شهرستان‌هایی که بانک‌ها شعبه ندارند از طریق ساختمان‌هایی که بنیاد مسکن در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد نمایندگی مستقر خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران بانک‌ها باید تلاش کنند از هیات مدیره خود در سطح کشور مجوزی برای موارد خاص و ضروری بگیرند تا تسهیلات ویژه برای افرادی که در این شرایط نیازمند کمک هستند تخصیص یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: این مجوز برای تعدادی از بانک‌ها اخذ شده و اند و امیدواریم بانک مسکن نیز نسبت به این موضوع اقدام کند.

امیری با تشکر از همکاری و همراهی بانک‌ها گفت: تا امروز بانک‌ها عملکرد خوبی در خصوص پرداخت تسهیلات به سیل زدگان داشته‌اند.

تا اوایل اردیبهشت جاری ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت و تسهیلات چهار هزار و ۵۰۰ واحد سیلزده ابلاغ شده بود.

واحد‌های شهری و روستایی که دچار خسارت کلی شده اند ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

تسهیلات مورد نیاز سیلزدگان در اختیار بانک‌ها قرار گرفت

برچسب ها: تسهیلات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.