اختتامیه مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان

آیین اختتامیه مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی در چهارمحال و بختیاری، بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ و با معرفی برترین ها در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی شهرکرد به پایان رسید.

در فینال این رقابت‌ها، تیم‌های آیت الله طالقانی (ره) از دانشگاه شهرکرد، فرهنگ سازان جوان از دانشگاه پیام نور شهرکرد، دانشگاه فرهنگیان از پردیس شهید رجایی فرخ‌شهر، ابابیل از دانشگاه شهرکرد و نغمه سبز از دانشگاه پیام نور شهرکرد به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

همچنین گروه اجما از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به عنوان تیم اخلاق معرفی شد.

سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران با شعار «مناظره فرصتی برای یادگیری» در چهار مرحله مقدماتی، نیمه نهایی، رده بندی و فینال برگزار گردید.

وی افزود: در این مسابقات، دانشجویان در قالب ۴۸ تیم چهار نفره شامل دو محقق و دو سخنگو، از دانشگاه‌های شهرکرد، پیام نور، آزاد اسلامی، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی، فرهنگیان و علوم پزشکی با یکدیگر رقابت کردند.

رضایی اضافه کرد: این مسابقات به صورت بحث و مناظره پیرامون مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی و پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی گروه رقیب برگزار شد.

وی ادامه داد: ۲۰ داور از اساتید دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری هم این مناظرات را ارزیابی و قضاوت کردند.
 
رضایی گفت: برترین‌های این رقابت‌ها به مرحله منطقه‌ای و کشوری مسابقات که مهر امسال برگزار می‌شود، راه یافتند.

وی، هدف از برگزاری این مناطرات را افزایش آستانه تحمل در محیطی دوستانه و سالم، ترویج باور گفتگو و تقویت مهارت‌های ارتباطی و فن بیان در بین دانشجویان بیان کرد.

به گفته رضایی؛ از آغاز مسابقات مناظره دانشجویان ایران از سال ۹۴، بیش از یک‌هزار دانشجو از استان چهارمحال و بختیاری در این رقابت‌ها شرکت کردند.

انتهای پیام/خ

پایان مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.