سال ۹۸ سال رونق تولید انرژی برق در نیروگاه رامین است

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: سال ۹۸ سال رونق تولید انرژی برق در نیروگاه رامین است.

ناصر محمدی، مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، ضمن تقدیر از همت و تلاش همه کارکنان این نیروگاه گفت: تولید انرژی برق رسالت اصلی ما است و در تحقق این وظیفه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی با اشاره به گرمای بی سابقه تابستان سال ۹۷ و افزایش چشمگیر مصرف انرژی برق، نقش نیروگاه رامین در تولید این انرژی و خدمت رسانی مستمر به مردم را نقش اثرگذار و حیاتی دانست.

محمدی با اشاره به رویکرد این نیروگاه طی سال‌های اخیر در تحقق اقتصاد مقاومتی، تعمیرات اساسی واحد‌های ۳۰۵ مگاواتی که دارای پیچیدگی و حساسیت بالایی نیز هستند را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها و اقدامات کارکنان این نیروگاه دانست و اظهار داشت: پتانسیل مهندسی و آمادگی فنی این نیروگاه به منظور همکاری و خدمت رسانی به سایر صنایع و نیروگاه‌های کشور فراهم است.

این مقام مسئول، بازسازی و ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی و اجرای طرح‌های تکمیلی و بهسازی تجهیزات و سیستم‌های فنی نیروگاه را نیز جلوه‌ای از بلوغ سرمایه انسانی متخصص و باتجربه این نیروگاه دانست.

مدیرعامل بزرگترین نیروگاه بخاری کشور تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ و بازسازی کلید خانه واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین در اسفند سال گذشته که در سریع‌ترین زمان ممکن توسط تلاش جهادگونه کارکنان این نیروگاه انجام گرفت را نمونه بارزی دیگر از دستاورد‌های این نیروگاه در سال ۹۷ برشمرد.

ناصر محمدی همچنین نگهداری اصولی و بهره برداری مناسب از واحد‌های نیروگاه رامین را مهم‌ترین رویکرد این نیروگاه دانست و افزود: اقدامات اصلاحی و تعمیراتی اخیر نوید بخش استمرار خدمت رسانی و رونق تولید این نیروگاه در سال ۹۸ بویژه در تابستان و پیک برق آتی باشد.

شایان ذکر است؛ نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود ۴۰ درصد برق مورد نیاز استان خوزستان است ونقش مهمی در پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید برق در نیروگاه رامین اهواز

برچسب ها: وزارت نیرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.