ساعات فعالیت رستوران‌های البرز در ماه رمضان اعلام شد

فرماندهی انتظامی استان البرز در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در اطلاعیه‌ای ساعات مجاز برای فعالیت رستوران‌ها در ماه رمضان را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهی انتظامی استان البرز در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در اطلاعیه‌ای ضمن تبریک ماه مهمانی خدا به مردم استان، مواردی را برای تعظیم شعائر دینی و حفظ حرمت این ماه یادآور شد.

در این اطلاعیه آمده است:

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماهی که ابتدای آن رحمت و سرانجام آن آزادی دل از تاریکی‌هاست را به ملت شریف و مومن تبریک و تهنیت عرض کرده و اظهار امیدواری می‌کنیم طاعات و عبادات بندگان خدا مقبول درگاه ایزد منان قرار گیرد.

مسلماً امسال نیز همچون سال‌های پیش، با رعایت هر چه بیشتر حرمت ماه مبارک رمضان و حفظ نظم و امنیت هنگام حضور در آئین‌های مذهبی و با همکاری مداوم و موثر مردم خداجوی استان البرز با ماموران نیروی انتظامی شاهد آرامش، امنیت اجتماعی و کاهش تخلفات خواهیم بود.

نیروی انتظامی استان البرز همانند گذشته از تلاش و کوشش در راستای حفظ حرمت دینی و رعایت حقوق شهروندان، برای خدمت به مردم عزیز فروگذاری نکرده و امیدوار است شهروندان نیز در راه تداوم و تعمیق تعامل و همکاری مسئولانه خود به ویژه با رعایت شعائر دینی در این ماه مبارک، خادمان خود را در خدمتگذاری هر چه بهتر یاری کنند.

فرماندهی انتظامی استان البرز از هم‌وطنانی که به دلیل مسافرت، بیماری و یا به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند تقاضا کرد از هرگونه اعمال و رفتاری که دلالت بر تظاهر به روزه‌خواری است مانند خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات پرهیز کرده و ضمن احترام به حقوق سایران، حرمت این ماه را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام زمان فعالیت فست فودها، رستوران‌ها و سینما‌ها در ماه رمضان


در این ماه گشت‌های پلیس ویژه‌تر فعالیت می‌کنند به خصوص در ایام لیالی قدر که مردم مذهبی و متدین استان البرز منازل خود را ترک می‌کنند، پلیس وظیفه دارد از حریم آنان پاسداری کند.

گفتنی است؛ به مناسبت ماه مبارک رمضان رستوران‌ها و مراکز ارائه خدمات غذایی از اذان صبح تا افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و فعالیت این مراکز خدماتی از افطار تا سحر مجاز است و با آن دسته از افراد یا صنوفی که حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نکرده و نسبت به شعائر دینی و مذهبی بی‌توجهی کنند، حسب وظیفه برخورد قانونی خواهد شد و بازدید‌های غیرمترقبه از صنوف، جزو برنامه‌های پلیس در ماه مبارک رمضان است.

از عموم هموطنان انتظار می‌رود با رعایت هنجار‌های اخلاقی و اجتماعی متناسب با این ماه معنوی بر شکوه آن بیافزایند و نیروی انتظامی استان البرز نیز در پاسخ به انتظار مردم روزه‌دار با معدود افرادی که رعایت این فضای الهی و معنوی را نمی‌کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.

با توجه به اینکه برنامه‌های پلیس تامین نظم و امنیت عمومی و امکان حضور مردم در مساجد، تکایا و اجرای طرح‌های انتظامی - ترافیکی است، طرح‌های ترافیکی ویژه جهت رفاه حال هموطنان، به خصوص در مواقع افطار که ترافیک بیشتر می‌شود و شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر برگزار می‌شود در استان البرز به اجراء درخواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار