در صحن علنی صورت گرفت:

وزارت راه، کشور و بنیاد مسکن مکلف به تکمیل بافت تاریخی – فرهنگی شهر‌ها و روستا‌های تاریخی شدند

نمایندگان مجلس وزارت راه، کشور و بنیاد مسکن را مکلف به تکمیل، تعیین و ابلاغ محدوه بافت تاریخی – فرهنگی کلیه شهر‌ها و روستا‌های تاریخی کردند.

وزارت راه، کشور و بنیاد مسکن مکلف به تکمیل بافت تاریخی – فرهنگی شهر‌ها و روستا‌های تاریخی شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز( دوشنبه ۱۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بنا‌های تاریخی و فرهنگی با ماده ۲ آن با ۱۶۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

طبق ماده ۲: به منظور حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی، سازمان مکلف است:

الف – با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر ۲ سال پس از تصویب این قانون نسبت به تکمیل، تعیین و ابلاغ محدوده بافت تاریخی – فرهنگی کلیه شهر‌ها و روستا‌های تاریخ اقدام کند.

ب – با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور و بنیاد مسکن النقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر ۶ ماه پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه چارچوب طرح‌های ویژه حفاظت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی (از جمله تعیین حرایم) با رویکرد صیانت از ارزش‌های تاریخی – فرهنگی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این محدوده اقدام کند.

ت – ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون دستورالعمل‌های مورد نیاز برای مدیریت بهره‌بر داری – نگهداری و پشتیبانی بنا‌ها اماکن و بافت‌های تاریخی – فرهنگی با اولویت واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیر دولتی را تهیه و ابلاغ کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار