مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

میراث فرهنگی سند هویت تاریخی یک ملت است

میراث فرهنگی سند هویت تاریخی است که حفظ هویت استان مرکزی در گرو حفاظت از ابنیه‌های استان است.

میراث فرهنگی سند هویت تاریخی یک ملت استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛شب گذشته ۱۵ اردیبهشت ۹۸ جشنواره سراسری آفتاب در موزه حسن پور برگزار شد. این مراسم به مناسبت شروع ماه مبارک رمضان و با حضور علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی و عسگری نماینده صندوق احیا سازمان بود.

علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در این جشنواره بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های تاریخی برای رونق گردشگری در استان‌های مختلف از جمله استان مرکزی تأکید کرد و گفت:میراث فرهنگی سند هویت تاریخی یک ملت است و حفظ هویت استان مرکزی در گرو حفاظت و معرفی بهتر و بیشتر ابنیه‌های ارزشمند است

ایزدی افزود: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن است. آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند. پس حفاظت و حراست از آن‌ها امری ضروری است و نسل‌های مختلف نیز، چون پیشینیان باید از این میراث اجدادی پاسداری کنند.

وی اظهار کرد: باید برای معرفی میراث فرهنگی و تاریخی استان مرکزی، بیشتر تلاش کرد.

گفتنی است زمانی که آریایی‌ها وارد ایران شدند که متشکل از سه طایفه یا قوم بودند. گروهی با نام قوم پارس در مناطق جنوبی کشور مستقر شدند، گروه دوم پارت‌ها بودند که در قسمت شرقی ایران ساکن شدند و گروه سوم ماد‌ها بودند که در مرکز و غرب ایران سکنی گزیدند که ماد سفلی یا ماد بزرگ امروزه قسمت بزرگی از آن را استان مرکزی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ی

حفظ هویت استان مرکزی در گرو حفاظت از ابنیه های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.