سی شب در سی مسجد بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از اجرای طرح سی شب سی مسجد برای دهمین سال متوالی در ماه مبارک رمضان در بیش از ۶۰ روستا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به محرومان جامعه است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل طرح سی شب سی مسجد که اعزام گروه پزشکی فوق تخصصی، تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی در مساجد شهرستان بابل بویژه مناطق محروم در شب‌های ماه مبارک رمضان می‌باشد را برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۸۹ راه اندازی کرد.
 
وی افزود: طرح ۳۰ شب سی مسجد، از ۱۶ اردیبهشت سال جاری، شب اول ماه مبارک رمضان در شهرستان بابل به صورت آموزشی و درمانی برای دهمین سال متوالی با همکاری بسیج جامعه پزشکی اجرایی می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این طرح با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و ماما، سخنران آموزش سلامت و پیشگیری، خدمات دندانپزشکی، ترویج زایمان طبیعی، فرزندآوری، آزمایش فشار خون و قند خون، ویزیت مامایی انجام می‌شود.
 
جلالی افزود: در این طرح متخصصان قلب و عروق، روماتولوژی، ریه، داخلی، ارتوپدی، اطفال، عفونی، جراحی عمومی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، مغز و اعصاب و دندانپزشک دانشگاه با حضور در مساجد، بیماران را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند.
 
وی گفت: در طرح سی شب سی مسجد امسال حضور مددکار اجتماعی جهت شناسایی افراد کم توان جسمی و ذهنی روستا جهت انجام رایگان خدمات دندان پزشکی تحت بیهوشی در بیمارستان روحانی و شناسایی افراد ۶۵ سال فاقد دندان جهت معرفی به
دانشکده دندانپزشکی برای طرح رایگان دندان مصنوعی از نکات قابل توجه می‌باشد که بعنوان خدمتی جدید در طرح امسال است.
 
وی بیان با اشاره به انجام خدمات دندانپزشکی در طرح امسال، افزود: کلینیک سیار دندان پزشکی دانشگاه نیز بصورت مستمر در این ۳۰ شب حضور فعال داشته و به انجام خدمات دندانپزشکی به اهالی روستا می‌پردازد.
 
جلالی گفت: یکی دیگر از نکات قابل اهمیت در طرح سی شب سی مسجد امسال بحث آموزش محور بودن و ارتقاء سطح آگاهی مردم شهر و روستا در مورد پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر می‌باشد که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و کارشناسان مربوطه اجرایی می‌گردد.
 
وی افزود: این طرح در شهر امیرکلا و بخش بابلکنار نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل با مدیریت امام جمعه‌های محترم امیرکلا و مرزیکلا و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌پذیرد و در واقع در سال جاری به مردم بیش از ۶۰ روستا خدمات رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/آ
 
 

انجام خدمات جدید در دهمین سال اجرای طرح سی شب، سی مسجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.