۳۴ اکیپ ثابت و سیار بازرسی برای نظارت بر بازار فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان

معاون سلامت دامپزشکی کردستان از استقرار و نظارت ۲۵ اکیپ ثابت و سیار و ۹ اکیپ بازرسی برای نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،معاون سلامت دامپزشکی کردستان از آغاز طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

ناصر مخدوم گفت: همانند سالیان گذشته امسال نیز برای نظارت و بازرسی مستمر از تمام مراکز تولید و توزیع ۲۵ اکیپ ثابت و سیار و ۹ اکیپ بازرسی در سطح استان تشکیل شده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز توزیع، خودرو‌های ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور در استان کردستان تحت کنترل و نظارت بیشتر قرار می‌گیرند و به طور مستمر بازرسی می‌شوند.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: در طول این ماه با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی، طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت جدی انجام می‌شود و شهروندان هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

وی بیان کرد: در طول سال گذشته ۳۱ هزار تن گوشت سفید و قرمز در کشتارگاه‌های استان استصحاب و ۲۷۴ تن گوشت غیربهداشتی نیز معدوم شد.

مخدوم گفت: همچنین ۱۶۴ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی در سطح استان کردستان صورت گرفته که ۱۲۳ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف، ضبط و معدوم شد.

انتهای پیام/ع

طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در کردستان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.