ظرفیت پهنای باند اینترنت در کردستان به ۱۱۷ گیگابایت رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت این استان از ۶، ۳ گیگابایت در سال ۹۲ به ۱۱۷ گیگابایت بر ثانیه در سال گذشته رسید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی گفت: ظرفیت و پهنای باند اینترنت این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۱۰، ۷ گیگابایت رشد داشته است.

وی تعداد شهر‌های تحت پوشش ۳G در استان را در سال ۹۲، ۲ شهر اعلام کرد و افزود: تعداد شهر‌های بهره‌مند از این فناوری اکنون به ۳۰ شهر رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه تعداد شهر‌های تحت پوشش اینترنت LTE۴G استان در ابتدای دولت تدبیر و امید صفر بود، یادآور شد: تا پایان سال گذشته ۳۰ شهر این استان از مزایای اینترنت ۴G بهره‌مند شدند.

سعیدی اضافه کرد: خطوط فعال اپراتور‌های تلفن سیار کردستان در سال ۹۲ از یک میلیون و ۳۶ هزار و ۶۴۰ مورد به یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۸۲ خط در سال ۹۷ افزایش یافت.

وی از پیشرفت قابل توجه در حوزه اینترنت روستایی استان خبر داد و گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ روستایی در کردستان دارای اینترنت پرسرعت LTE نبود، اما تا پایان سال گذشته ۳۳۹ روستا از این فناوری برخوردار شدند.

انتهای پیام/م

برخورداری ۳۳۹ روستای کردستان از اینترنت پرسرعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.