اطلاعیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به مناسبت ماه رمضان

ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با صدور اطلاعیه ای از شهروندان خواست برای پیشگیری از حرمت شکنی در ماه نزول قرآن نکات ذیل را رعایت کنند.

افرادی که به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند از روزه خواری در ملأ عام خودداری کرده و حرمت این ماه مبارک را نگه دارند و با روزه داران همراهی کنند، به روزه داران احترام بگذارند و حرمت ماه رمضان را نگه دارند.

 گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه گرفتن معاف کرده است، اما باید همه کسانی که عذری دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری کنند، مسافران عزیز از خوردن غذا در فضای بیرونی رستوران ها، کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها خوداری کنند، در ماه رمضان جوانمردی پیشه کنید، حرمت شکنی نکنید و علنی روزه خواری نکنید.

 متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران‌های بین راهی، که مجوز ارائه سرویس را از مراجع مربوط دریافت می‌کنند باید با حفظ حریم‌ها و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضا به مسافران خدمات ارائه کنند.

دیگر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و باید از ارائه هرگونه ارائه خدمات خودداری کنند.

 یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است بر این اساس از بانوان درخواست می‌شود ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه اخلاق و پوشش اسلامی را رعایت کنند.

 روزه داران مطیع پروردگار با تحمل گرسنگی، تشنگی طاقت فرسا و پرهیز از هوای نفسانی، صاحبان اراده و همت بلند هستند، اگر روزه دار نیستی حداقل می‌توانی همراهی کنی، برای عقاید دیگران حرمت قایل شوید و به حقوق شهروندان روزه دار احترام بگذارید و در عبادت دیگران شریک شوید.

 به تذکرات مأموران و گروه‌های تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر توجه و همکاری لازم داشته باشید.

 

انتهای پیام/م.ع

صدور اطلاعیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.